-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
på g?
6 inlägg • Sida 1 av 1
på g?Nyss hemkommen från barnmorskan, nu ligger bebisens huvud så pass djupt i bäckenet att det inte känns längre. Hur lång tid kan det vara kvar tills det är dags? Ni som fått barn tidigare, hur lång tid tog det från att huvudet var så pass djupt tills bebisen kom ut?
Re: på g?Det kan säkert ta sin lilla tid ändå. När är du beräknad? Dottern fixerade sig v.37 men v.38 hade hon "hoppat ur" och huvudet var ruckbart igen. I v.39+3 åkte jag in till förlossningen för vattenavgång och då var huvudet fortfarande ruckbart. Några timmar senare var hon ute
Re: på g?Är beräknad till 2 Januari, så är i v.37+2 idag.
Huvudet har varit fixerat sedan v.32 då det var på väg att starta och fick ligga inne med dropp för att stoppa det. Livmodertappen är 1,5cm och är öppen 1cm (vid undersökningen på sjukhuset i v.32). Så har varit helt sängliggandes sedan jag skrevs ut.
Re: på g?Hejsan.
Jag har en vän som var på väg att få sin son i vecka 30. hon fick också ligga inne med dropp men sen ville han inte ut fören efter bf om jag inte minns fel:P Det kan ju bli när som egentligen, med tanke på att h*n varit på väg ut en gång redan, men det kan nog dröja ett par veckor till också. Man vet ju aldrig med de där små liven
6 inlägg • Sida 1 av 1
|