-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
På gång eller???
6 inlägg • Sida 1 av 1
På gång eller???Hej finns säkert en uppsjö av liknande trådar men skriver exakt vad jag känner istället för att spekulera...
Erfarenheter???? är i v 36+4 Igår kväll när jag lagt mig och tittade på tv kände jag ett kraftigt tryck neråt, ibland så kraftigt att jag av ren reflex knep ihop benen Har kännt tryck neråt i ett par dagar men nu kändes det som om nåt ville ut... Kan det vara en liten bebbe? Det höll på i 2 timmar innan jag lyckades somna Det höll på från och till kombinerat med en spratlande bebis och sammandragningar. Hade även väldigt vattniga flytningar, kom endast i samband med trycket och har inte fortsatt så det är nog inte vattenavgång. Kännde av lite i morse när jag vaknade också Har inte haft värkar eller smärtsamma sammandragningar men trycket neråt gjorde verkligen ont när det kom och gick. Bör tilläggas att jag inte klagar i onödan, har foglossning så jag knappt kan röra mig men oroar mig inte för detta så är ingen hypokondriker...
Re: På gång eller???Hej tjejen !
Verkar som om du och jag ska ha ungefär samtidigt.. =) Jag har dock inte känt ngt större tryck nedåt, ännu.. Snarare KRAFTIG mensvärk som strålar ner i benen. Tillbaka till dej, det behöver ju inte betyda att ngt är på gång, just nu, men absolut att det börjar närma sig. Är din bebis fixerad ? För annars kan det vara de den höll på med igår, trycka sej nedåt liksom. Annars är de ju faktiskt inte konstigt att det trycker på nedåt... Det är ju det hållet den ska ut. Men de är klart man blir nyfiken. Åååå nu vill man allt att bebis ska kika ut... Lycka till du. KRAM MA 10/2 2010 (V11)
älskade Lova född 110127
Re: På gång eller???ja det är fixering jag tänker också, sist jag var hos barnmorskan var huvudet lite rörligt fortfarande men har kännt av vad jag tror är fixering
Re: På gång eller???Ja, det är då en massa märkliga känslor man måste stå ut med. Och inte vad man vad som tyder på vad heller. Tror knappt att ngn vet det, eftersom alla graviditeter är sååå olika varandra... =)
MA 10/2 2010 (V11)
älskade Lova född 110127
Re: På gång eller???Eftersom det fanns en sådan här tråd så tänkte jag passa på att fråga jag med. natten till den 25e december så vakna jag och hade sprängande huvudvärk och spydde, hade värkar som kom med jämna mellanrum på 4min som höll på i ca 3 timmar, när jag tillslut lyckades somna och vakna igen så började dom igen med samma mellanrum. ringde in till förlossningen och fick åka in men dom kikade aldrig om ja börjat öppna mig eller något liknande. utan tog prover osv för dom trodde jag hade havandeskapsförgiftning så jag blev inlagd. även där hade jag regelbundna värkar. när jag sedan kom hem på söndagen så märkte jag att en del av slemproppen hade lossnat. kan det vara på gång här? hur lång tid tror ni det kan ta isåfall?
tacksam för svar
Re: På gång eller???låter som din bebis fixerar sej, och trycker neråt kommer bli mer å mer påtagligt
6 inlägg • Sida 1 av 1
|