Teresa Hellgren

Hej Matilda! Alla mjukostsorter är ok att äta under graviditeten!...

Kostrådgivare

Påbörjat babymaking. Nån mer?

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Påbörjat babymaking. Nån mer?

Inläggav Lejsi 27 jul 2011, 12:04

Hej!

Jag och min sambo har en son som fyller 2 år i oktober och vi har ett tag nu pratat om att skaffa ett syskon till honom. Jag har velat hit och dit, NÄR (som om att jag kan välja helt som jag vill...löjligt men) jag vill bli gravid, men nu under min senaste ägglossning körde vi.

Vi hade lite mys på måndagen och enligt min "mensapp" skulle jag ha ägglossning onsdagen. Tror dock jag hade den i torsdags.
Redan i helgen, typ söndags kände jag mig annorlunda. Molvärk i magen, halsbränna (hade sjuuukt massa halsbränna när jag väntade min första) hård i magen.
I måndags fick jag verkligen riktiga hugg och kramper i magen (ägget som fäste?) antigen är jag gravid eller har en seeen ägglossning?
Mina flytningar (ursäkta äcklet) är heeelt vattninga och "halkiga" som vid ägglossning. Vilket gör att jag började fundera på en sen ägglossning.. eller kan man ha det som symptom tro?

Jaja nog tjötat =) Min BIM är på tisdag 2/8 och jag vill veeeeta nuuuuu =)

Ha det toppen!
Lejsi
Stammis

BF: 091001

Re: Påbörjat babymaking. Nån mer?

Inläggav Line 28 jul 2011, 12:12

Hej!!

Kul med syskonverkstad!! Vi har också börjat försöka på nr.2 här hemma sedan en vecka tillbaka. Jag tror jag hade ÄL må, ti eller ons, min cykel brukar vara oregelbunden, men på basen av flytningarna (det stämde förra gången också!) :) Jag kan knappt vänta, jag har BIM 10 eller 11/8...

Precis som du har jag också velat av och an när det skulle vara passligt med ett syskon. När än jag frågat min kille säger han bara att det passar när som helst för honom. Jag har ett behov att planera lite mer än så, och nu tycker jag att det skulle vara kul med en vår-/sommarbebis 2012.

Förra gången funderade jag aldrig ens på att man kunde ha symtom bara några dagar efter ÄL om man blivit gravid, men i natt vaknade jag av att det rev till i livmoderregionen... hmmm....? Spännande!

Nu är det väl bara att vänta och hålla tummarna!! :)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Line
Alltid online

Status: Lycklig mamma

Inläggav Lejsi 28 jul 2011, 19:39

Åh vad spännande! Kul att vi är två nu =)Haha min kille säger samma, han är sugen när jag är liksom =)
På söndag tänker jag teste mig, har sjuuk halsbränna på nätterna och molande värk i "tjejmagen" varje dag. =)

(söndag nuu)
Lejsi
Stammis

BF: 091001

Inläggav heidimariajohanna 03 aug 2011, 21:40

hur har det gått ...blev det plus=)
Bild

Bild

Dream as if you´ll live forever,
Live as if you´ll die tomorrow.

http://minbebis.com/blogg/lovestory/

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Status: Nu kör vi så det ryker!

Inläggav Tullan 03 aug 2011, 21:50

Tog ut p staven idag så nu ska här påbörjas bebis nummer 2 =) Lycka till alla
BildBild
Tullan
Alltid online

BF: 090108

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm