Panodil

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Panodil

Inläggav Bellsebubba 02 okt 2007, 21:06

Jag undrar hur mycket panodil man kan äta...
Direkt livrädd att de ska bli fel på min bebis om jag äter panodil
Ätit ungefär fyra stycken sen jag blev gravid. O nu har ajg lite feber o tvekar till o äta fler...
O sen så undrar jag en annan sak. Jag var till MVC o till doktorn där.. O hon skrev ut recept på migrän tabletter åt mig... Fick en aning chock för jag trodde ju absolut inte att man fick äta sådant när man är gravid.... Någon mer som fått migräntabletter utskrivna under graviditeten???
Bild

Bild
Bellsebubba
Alltid online

Inläggav fia-lotta 02 okt 2007, 21:09

jag hade migrän medicin hemma när jag var gravid... (imigran-sprutor) och i början fick jag en attack och tog en spruta! tänkte mig inte alls för... hade inte en tanke på att man inte fick ta det då!
efter det fick det vara... tog lite panodil istället.. (inte för att det hjälpte!)
Bild
Användarvisningsbild
fia-lotta
Alltid online

Inläggav Kali 02 okt 2007, 21:25

om man läser på panodilförpackningen man köpt på apoteket så får man inte äta så många tabletter på ett dygn. Ligger man på sjukhus kan man få fyra ggr så många på ett dygn blandat med andra tabletter... Det har ni kanske också märkt någon gång? Min poäng är att det finns stor säkerhetsmarginal med de flesta mediciner. Att du har svår migrän är kanske mer riskfyllt för bebin än att du tar migränmedicin, om läkaren som skrev ut den vet att du är gravid tror jag inte du behöver oroa dig alls.
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online

Inläggav Bellsebubba 02 okt 2007, 22:04

Jag tog inte fyra panodil på en dag utan de var på flera dar jag har tagit så många piller...

O doktorn visste att jag var gravid. Men kan ju va så att jag inte får något migränanfall av att bara ha pillrena hemma - slappnar av lite bättre av o veta att man har hjälpen hemma...
Bild

Bild
Bellsebubba
Alltid online

Inläggav snuttis_83 02 okt 2007, 22:20

panodil och alvedon kan man äta vanöiga rekommendationen.....inte ipren å treon däremot
Bild

Bild

Bild
snuttis_83
Alltid online

Inläggav Anilewe 02 okt 2007, 23:43

Precis.. Paracetamoltabletter kan man äta som vanligt, är det 6 tabletter per dag tror jag.. Men kan man så är det väl ändå bäst att låta bli, men som sagt så håll till alvedon/panodil, så ska det inte vara någon fara.
Bild
Anilewe
Alltid online

Inläggav Cammi 03 okt 2007, 09:57

8 tabletter per dag får du äta högts om det är 500mg själv har jag lidit av sån huvudvärk att dom ville skriva ut citodon till mig, men jag är allergisk mot sån så hon skrev 1g tabletter alvedon som jag ska ta 4 av per dag, hon sa du kan äta dom utan några som helst problem... men ändå så vill man ju inte.
BildBild
Cammi
Alltid online

Inläggav Chic 03 okt 2007, 10:09

Ja panodil är absolut ingen fara att ta. Vart rekommenderad att ta panodil eller alvedon varje dag nu när jag har ont i ryggen och beckenet. Men man ska så klart inte överskriva rekommendationerna på paketet.
BildBild
Användarvisningsbild
Chic
Alltid online

Inläggav Draken 03 okt 2007, 11:06

Har haft massor av huvudvärk ända sen jag blev gravid, det har faktiskt varit mycket värre än innan jag blev gravid. Min barnmorska sa att det var ok med panodil, så jag har kört på det.
Bild
Draken
Alltid online

< Återgå till Gravid forum

Support: support@minbebis.com     Press   Priser och info

Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: Min bebis Allt för föräldrar, Malmskillnadsgatan 39, 111 38 Stockholm