-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Pappan träffat ny redan..Rätt att känna mig sviken?
5 inlägg • Sida 1 av 1
Pappan träffat ny redan..Rätt att känna mig sviken?Vet inte om det är rätt ställe att skriva på..men har jag rätt i att känna mig sviken att pappan till mitt kommande barn redan har hittat en ny flickvän...som dessutom är 17?
Kan inte förstå bara hur man kan söka efter en ny relation så snabbt..jag skulle inte ens kunna tänka mig det nu när livet förändras så enormt. Det var jag som gjorde slut först men det känns ju ändå inte bra med tanke på vad som händer. Någon annan som varit med om detta? Vet inte vad jag ska göra eller tänka, om jag kommer orka se honom efter detta. Han hade lovat att vara ärlig om allt efter att han ljugit om en massa skit och om att han varit med exet när vi just gjort slut sen blev vi vänner men hade svårt att lita på honom.. Vi bestämde att ha en kompisrelation med förmåner..exklusivt med varandra bara..och nu har han gulligullat med en annan i flera veckor.. Jag frågade honom rakt ut förra veckan om han träffade nån ny och jag frågade om det var hon..men neeej de händer ingenting. Nu fick ja veta genom facebook att dom är ett par helt plötsligt och dom hade gulligulla på telefon och genom datorn hela helgen när jag var hos honom från fre-mån. Är det inte svinigt? att ha mig ända tills det är bestämt med nån annan att dom är ett par..tycker allt är så fel bara.. Och redan?? Är det inte för tidigt? :/ Vet inte hur folk tänker.. Re: Pappan träffat ny redan..Rätt att känna mig sviken?alla reagerar olika, när jag var yngre och i ute svängen kunde jag ha en pojkvänn ett tag sedan byta utan att bry mig det minsta. medans nu skulle hela min värld gå under om min sambo lämnade mig.
tror även det beror lite på hur mycket kännslor man har för personen i fråga. förr var jag nog mer kär i kärleken än i personen i fråga och då var det lätt att gå vidare. hoppas att du och bebben kommer få ett underbart liv.
Re: Pappan träffat ny redan..Rätt att känna mig sviken?Jo det är sant.. men nu är allt så komplicerat, jag skulle bara känna att det var fel att göra något sådant så snabbt.
Skulle inte kännas bra alls. Han verkar inte alls förstå att det han gör känns fel, det stör mig mest och alla lögner. Hur ska jag kunna ha ett barn tillsammans med honom när han inte ens förstår sunt förnuft eller bara vanligt vett? Han är 21 men han verkar inte ha kommit längre än 15 när det gäller vissa saker märker jag mer och mer ju längre tiden går. Kände honom inte så bra innan jag blev gravid så jag får väl skylla mig själv lite. Re: Pappan träffat ny redan..Rätt att känna mig sviken?Men har inte han rätt att gå vidare i sitt liv om det var du som gjorde slut????
Han kan säkert bli en bra pappa till erat barn även om han är tillsammans med någon annan. Sen kan jag väl tycka att han i alla fall kunde vara ärlig mot dig om han träffat någon annan. Men jag tycker inte du kan ställa kravet att han ska förbli singel bara för att du är gravid och för att du har gjort slut. Orimligt tycker jag, även om man visst skulle känna sig ledsen i och med att det gick så fort....
Re: Pappan träffat ny redan..Rätt att känna mig sviken?Ja du jag skulle säga att han e ett as, men vad kan man egentligen vänta sig av en kille som är så ung. HUr kommer d sig att du ville ha barn me honom då du menar att han har ljugit o så? Min man har barn med en kvinna som han inte tål, det kommer ju ut över hans son....Känns som om man måste tänka på det oxå...
5 inlägg • Sida 1 av 1
|