Marina

Hej Jenny! Det kan vara så att din son ökade fint i vikt i början ...

Fråga BVC

Peppa varandra till motion

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Peppa varandra till motion

Inläggav WithLove 11 okt 2012, 10:12

haha japps, här har vi hållt på med bebisverkstaden i ett par månader.
Jag har flubbat till mig :/
haha precis som om träningen har blivit satt på hold.
Nu ska jag inte säga att jag är en av dem som är super hurtig med gym o allt vad som finns.
Min form av motion har länge varit PWs, små intervaller, hoppa hopp rep m.m, utomhus o gratis helt enkelt.
Detta är något jag brukade göra iallafall några gånger i veckan, så fort tiden fanns.
MEN vet inte varför man egentligen slutat men så är det. Och det är ju heeeelt fel.
Jag behöver dock hjälp med pepp :P haha så tänkte vi kunna ha denna tråd som pepp för motion (inte vikt nedgång) för o slippa så mycke flubb som möjligt.

Såå idag flickor gick jag ut på en promenad vid stranden under klar blå himmel och kom fram till detta :D
Min promenad var 50 min (20 min i sanden på stranden)
Sen när jag kom hem gjorde jag plankan 3x20

Vi ska ju vara hot mamas ellerhur :?: :!: haha
WithLove
Alltid online

BF: 130625
Status: Vi väntar på dig <3

Re: Peppa varandra till motion

Inläggav kyrre 11 okt 2012, 10:30

Brukar träna på gym ngra ggr/veckan men på en "Svensson-nivå", allt från att köra olika program med crosstrainer och löpband till att göra övningar med fria vikter. Brukar även gå på grupp-passträning: spinning, bodybalance och CX-WORX hör till favoriterna men det smyger sig även in bodypump, box och zumba ibland... Äter "LCHF-isch" fast med modifikation att jag inte är så superstrikt med alla grönsaker och frukt och jag äter små mängder fullkornsprodukter ibland för att variera kosten. Självklart smyger det ner godis och glass och sånt ibland men försöker hålla det på en "lördagsgodis"-nivå och inte äta varje gång jag är sugen...
kyrre
Alltid online

BF: 130717
Status: Hoppas!

Inläggav snobollen 11 okt 2012, 13:54

Låter som en bra idé. Själv så har jag hund så kommer ju ut och går dagligen, men har även börjat gå med stavar. Japp, det är jag och alla gamlingar som går med stavar :P men det är effektivt framför allt för armar och rygg då det blir att man går mer upprätt.
Sen har vi även ett fittnesspel till xbox, så med hjälp av det kan jag träna thi chi, lite boxning mm. Kan rekomenderas om man har xbox.

WithLove: självklart ska vi vara hot mamas :P haha

Lycka till
Användarvisningsbild
snobollen
Stammis

BF: 130915

Inläggav MysPyret 11 okt 2012, 14:04

Vet inte om det var meningen att jag skulle kika in här men jag har faktiskt haft problem med träningen sedan vi började bebisverkstaden....jag äter mer för att jag nog är nervös/stressad istället för att gå och träna, men försöker påminna mig själv om att jag vill ha en frisk kropp för mig själv och mitt framtida barn så att jag orkar med en graviditet och förlossning för de är ju det störta kraftprovet någonsin:)

Jag vill stolt kunna gå där med min mage i vädret med massor av energi och utan massa flubber:P En bra ide WithLove!!
MysPyret
Stammis

BIM: 121019
Status: 25 år ung tjej som önskar att få ett knyte

Inläggav kyrre 11 okt 2012, 15:16

Ja verkligen, bra initiativ :D
kyrre
Alltid online

BF: 130717
Status: Hoppas!

Inläggav Mmeli 11 okt 2012, 18:05

Här är en fotbollstjej som gymmar 3-4 gånger i veckan! Just nu är det uppehåll med fotbollen. Hade en period då jag också bubblade in mig, man får ha det! Men inte för länge ;) jag fokuserar extra just nu på att träna upp bålstabiliteten ordentligt! Med bra bålstabilitet kommer en graviditet bli mycket lättare. Dessutom har en muskel väl en gång varit ordentligt tränad så är det lättare att träna upp den igen. Tex efter graviditeten :) bra att tänka på som motivation :)
Mmeli
Alltid online

Status: Förlovad

Inläggav Vitlilja 11 okt 2012, 19:23

Jag vill också vara med! Jag lite problem med ork och motivation. Blir lätt att jag småäter nu när jag slutade med min medicin(concerta) men ska snart börja med den igen för det funkar inte i vardagen utan.
Måste bara komma ut, när jag väl är ute så är det inga problem men att ta sig ut, iväg, att börja är det jobbiga för mig. Funderar på att skaffa mig ett gymkort och bli lite peppad av syrran min som tävlar tyngdlyftning. Lite träningspepp kan man nog få därifrån iaf :P

Jag menar, jag har ändå 10-13 kilo kvar till min målvikt och som det är nu går det mer uppåt än neråt! :roll:
Alina född 20/1-11 <3
Vitlilja
Alltid online

BIM: 040912

Inläggav WithLove 11 okt 2012, 20:42

Va kul att ni e med mig. O för alla er som redan är i full gång tack för tipsen o fortsätt gärna inspirera oss andra!

Tänkte komma med första utmanningen på lördag, valfri aktivitet i en timme? Jag tänkte passa på o dra med mig sambon på något. Inte bestämmt mig ännu för vad dock! Men tycker alla ska ställa in sig på någon typ av motion på lördag :D
Förslag?
Jag tänkte typ simma eller tennis men får höra med honom hehe.

Vem e med mig tjejer?? Woop woop
WithLove
Alltid online

BF: 130625
Status: Vi väntar på dig <3

Inläggav Mala 11 okt 2012, 21:15

jag är en tjockis på tjocken men tänkte ändå hoppa in här för att få lite insperation! dansade 1h line dance idag och på söndag är det dags för zumba igen!
Imorgon ska jag och sonen ut på promenad med mina föräldrars hund på långpromenad i skogen brukar gå en promenad å¨ca 5-6km men det blir nog även att lägga ett enklare spår till henne beroende på när sambon åker till stan imorgon!
kommer inte träna på lika hög nivå som er då jag inte har så mycket energi! men lite vill jag ändå hänga på om det går
Mala
Alltid online

BF: 120518
Bor: Ankarsrum
Status: Melvin blir snart storebror <3

Inläggav Mmeli 11 okt 2012, 21:17

Bra idé withlove! Tänkte gå till gymmet och köra kondition på lördag! Och på söndag först 30 min spinning och sen 45 min core :)
Mmeli
Alltid online

Status: Förlovad

Nästa

< Återgå till Vill bli med barn

Support: support@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion: 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: Min bebis Allt för föräldrar, Kungsgatan 37, 111 56 Stockholm