-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Pepparkakor och ädelost- Kärlek!
10 inlägg • Sida 1 av 1
Pepparkakor och ädelost- Kärlek!Säkert någon som redan tipsat om detta men om ni missat det så vill jag bara tipsa er alla som har en kärlek till pepparkakor med ädellost på... Ädelost på tub! Smakar lika gott!
Julen är räddad!
Re: Pepparkakor och ädelost- Kärlek!Älskar pepparkakor med ädelost. Typiskt bara att man är gravid så man inte kan äta det
![]()
Re: Pepparkakor och ädelost- Kärlek!Å ja det är såå gott. Tycker bebisen får komma ut nu så att jag kan få börja äta lite mumsig ost igen
Re: Pepparkakor och ädelost- Kärlek!Är det likadant med ädelost på tub? Att man inte ska äta det heller?
Re: Pepparkakor och ädelost- Kärlek!Det går att äta ädelost på tub, eftersom det är en smältost har listeriabakterierna försvunnit i smältprocessen!
Re: Pepparkakor och ädelost- Kärlek!Är det ok att äta den på tub alltså?
Ska nog kolla upp det jag med, för jag saknar verkligen ädelostar så det vore ju gott med lite "fejk" iaf...
Re: Pepparkakor och ädelost- Kärlek!Detta svar fick jag från barnmorskan...
Det är helt okej att äta ädelost på tub! Osten är behandlad på ett sätt som gör att den är säker ur bakteriesynpunkt. Ost på tub värms upp till 120-170 grader och listeriabakterien dör redan vid 70 grader. Alla gör som man känner för men jag njuter av varje tugga!
Re: Pepparkakor och ädelost- Kärlek!Gud så trevligt!! Ska inhandlas till helgen
10 inlägg • Sida 1 av 1
|