-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Pergotime hösten 2011Pergotime hösten 2011Hej,
Eftersom det var så sjukt många kommentarer på pergotime våren 2011 så tänkte jag att jag startar en ny för oss som börjat nu under hösten. Vore trevligt att ha lite folk att prata med, skönt att få höra fler som går igenom samma sak. Fick veta innan sommaren att jag hade pco så det förklarar min väldigt oregelbundna mens. Jag började min första pergotimekur i måndags så imorgon är sista dagen. Ska bli väldigt intressant att se om det fungerar. Än så länge hoppas man ju att det ska gå smidigt men man blir lite orolig när man läser trådar på forumet. Är det någon mer än jag som börjat med pergotime nu?
Re: Pergotime hösten 2011Hakar på den här tråden!
Jag har aldrig varit gravid och jag och min sambo började utredning i april efter drygt ett års försök. Har fått veta att jag har PCOS och i måndags påbörjade jag provera-kuren så snart är det dags att börja med första omgången pergotime. Ska bli intressant att följa andra som är i samma situation.
Re: Pergotime hösten 2011Va kul att du hakade på=)
Imon ska jag tillbaka och kolla om det är några ägg påväg att lossna. Hoppas hoppas!
Re: Pergotime hösten 2011Jag börjar idag med pergotime. Jag har försökt att bli gravid under en längre tid, jag har regelbunden mens och ägglossning. Så detta är ett test för att se hur jag svarar på hormonerna, nästa onsdag ska jag undersöka äggledarna. Och det känns riktigt nervöst!
Re: Pergotime hösten 2011Jag väntar på att få börja med pergotime. Började utredning i april, ska ta blodprov för att kolla hormonnivåerna i början på nästa cykel ca 19 sep.
Sedan dröjer väl provsvaren några veckor så det blir lagom att börja med pergotime till nästa cykel igen, alltså i oktober. Hoppas tiden går fort tills dess..=)
Re: Pergotime hösten 2011Har varit inne och gjort VUL i tisdags och idag för att se om något ägg var på väg att lossna. Men det verkar inte bli något denna gången=(
Det största var 10mm och chansen att den skulle växa och lossna var minimal. Så nästa vecka blir det blodprov för att se om jag haft någon ägglossning och sen blir det att testa dubbelkur till nästa gång. Ska testa stickor under veckan nu och se om det kanske blir ägglossning ändå.. Har ni känt av några biverkningar av tabletterna?
Re: Pergotime hösten 2011Uppdaterar lite
min mens kom 9 dagar tidigt denna cykeln så jag var inne och tog bodprov i måndags 12 sep. skulle få svar nästa vecka. Skönt! Nästa cykel blir det pergo...känns underbart!!
Re: Pergotime hösten 2011Hej!
Vad bra tråd. Jag och min man försöker få barn. (första barnet). Har fått utskrivet Pergotime som jag ska börja med på Fredag 16/9. Blir spännande och se om det fungerar.
Re: Pergotime hösten 2011Jag börjar också med Pergotimen nu på fredag 16/9 ÄNTLIGEN! Känns som jag väntat en evighet, har fått vänta sen i början av juni på grund av semesterperioder, men nu så kör vi igång. Ringde fertilitetsmottagningen idag för att boka tid för VUL till slutet av nästa vecka för att se om något ägg är på väg att släppa men det verkar svårt att få någon tid.
Jaja det är väl bara hoppas på det bästa
Re: Pergotime hösten 2011Idag har jag påbörjat min första Pergotime kur. Får se om jag känner av något i kroppen.
Känns väldigt spännande. Hoppas verkligen på det bästa!
|