Marina

Hej Sara!Oftast när ett litet nyfött barn har kladdiga ögon så ber...

Fråga BVC

planera baka baby i höst.... flera?

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

planera baka baby i höst.... flera?

Inläggav aquariusnight 20 apr 2012, 11:35

är det andra som är i planeringsstadiet med att baka baby?
vi har planerat att baka till hösten.
men måste klara av tobak, övervikt samt ekonomi först. tänk om man kunde göra en beställning på nätet, att då (nått datum) från och med då ska jag vara gravid.... :( måste vänta

hur går det för er som planerar?
känns det bra, eller är längtan enormt stor?

ska vi försöka baka tillsammans i höst mörkret...?
aquariusnight
Nykomling

Re: planera baka baby i höst.... flera?

Inläggav Mysmonstret 20 apr 2012, 14:37

Hej! Vad roligt att det är på G snart :D
Håller med dig, hade varit så bra om man kunde beställa lite bättre ekonomi :wink: Min dröm är att få börja försöka till hösten. Det hade passat så bra i min tidplan (som med allt annat man drömmer om), haha men vi får se hur det blir.
Längtan är iaf sjukt stor just nu, men får försöka vara lite realistisk med tanke på att jag till sommaren tar min examen och behöver jobba lite först. Sen ska ju allt stämma känslomässiggt mellan mig och min sambo, dvs att vi båda vill skaffa barn just då. Just nu vet vi bara att det blir någon gång i framtiden. Men jag smyger mig in här med mina förhoppningar :)
I april/maj startar vi vår bebisverkstad med förhoppning om ett barn tidigt år 2014.
Användarvisningsbild
Mysmonstret
Alltid online

Bor: Mörrum
Status: I april/maj 2013 startar vår bebisverkstad

Inläggav aquariusnight 20 apr 2012, 16:57

tyvärr så är det alla dessa "ska bara" innan, som är jobbiga...
ska bara gå ned i vikt, ska bara spara pengar först, ska bara få jobb först osv. undrar om våra föräldrar eller deras föräldrar i sin tur tänkte så? tror verkligen inte det...

jag som fördriver dagarna med att kolla upp information om barnvagnar, babyskydd och andra saker som man kommer att behöva.
sen vet jag försig att det är bäst att vänta och göra det i den ordningen som vi har planerat. men månaderna går så långsamt...
aquariusnight
Nykomling

Inläggav vnmotjej87 20 apr 2012, 19:39

hej ett tips att gå ner är 30min promenad innan man äter på morgonen och äta mindre potioner.
annars kan du testa lchf min kollega har kört den nu 1½månad attans att det syns :) snackar ett antal kilo ca 12-15kg :D men hon ränar ju men kanske är värty att testa jag ska testa det nu tänkte jag :D

lycka till kommer hålla tummar och tår
vnmotjej87
Alltid online

Inläggav Mysmonstret 20 apr 2012, 21:23

Aquariusnight: Har du mkt som du måste gå ner? Jag är oxå överviktig, och har satt ett mål på 9 kilo att gå ner. Det är motigt när man har det där sockerberoendet! Jag går iofs inte ner i vikt för en graviditets skull, utan eftersom det är den vikt mina kläder passar i :P

Som inlägget ovanför, långa snabba promenader är en bra början om man varit helt stillstående innan (som jag). Men sen passar det inte alla. Jag har en crosstrainer hemma som jag kör på eftersom jag har svårt för att gå ut och göra något. Och dieter passar heller inte alla (som mig :P) Men för de som klarar av strikta scheman så är lchf super! Jag kör en blanding av dem, tar helt enkelt bara bort pastan, potatisen och riset. Det blir inget superresultat direkt, men det är iaf något som jag kan hålla :P

Vi kan väl peppa varandra under resans gång!! :D
I april/maj startar vi vår bebisverkstad med förhoppning om ett barn tidigt år 2014.
Användarvisningsbild
Mysmonstret
Alltid online

Inläggav aquariusnight 20 apr 2012, 22:13

mysmonstret. har väl ca 10-20 KG som skulle vara bra att få bort. mest för min egen trivsel än för baby. har kört lite med pulver som Camebridge, fungerar men jag kan aldrig hålla det på sikt, så jäkla tråkigt.
har även provat lchf/dukan/GI men det fungerar inge bra på mig. tänkte prova att köra åt andra hållet, genom att försöka utesluta mkt rött kött.

min läkare och jag har pratat om den röda köttet, då jag har mkt ärftlighet för cancer i familjen, så råder han mig att inte äta rött kött, utan att äta fisk och fågel. tänkte prova och de hur det känns. annars det vanliga, undvika snabbmat, godis mfl. dvs allt onyttigt. börja promenera.

göra dem klassiska förändringarna som man gör varje vår :P
aquariusnight
Nykomling

Inläggav elinkh 20 apr 2012, 22:39

Jag har gått på lchf sen i början av feb och har gått ner ca 10 kilo :D men har en del kvar innan jag är "nöjd".
och tycker verkligen det funkar och är kul framför allt,, saknar inte pasta, potatis ris mm alls. Dock lagar jag det tills sambon ändå men de gör inget, är inte sugen liksom :) Men som sagt de funkar ju inte för alla, men om du kör via lchf men med mera fisk? dom säger det nästan är bättre ( har jag läst iaf 8) )

Hoppas ni fixar era "måsten" och kan köra igång snart :)
Här är vi på försök två och väntar på BIM.. håller tummarna att den inte kommer :P dock tror jag det.
längtan är så stor att jag tror jag spricker.. Längtar t.o.m efter alla sömnlösa nätter skrik och bajs ;) ja allt!
Hoppas det tar sig snabbt så vi får vårat efterlängtade plus !

Lycka till och kämpa på!! :D Ni kan!
Bild
elinkh
Stammis

BF: 130511
Bor: Värmland
Status: Äntligen gravid <3 håll ut lillen!

Inläggav Vitlilja 20 apr 2012, 23:52

Jag "planerar" börja baka bäbis i höst :P men om det verkligen blir så återstå att se. Vi har väl inte den bästa sitsen ur ett ekonomiskt perspektiv så det kanske får vänta iaf.

Och så vill jag gärna gå ner lite jag med. Och jag har börjat gå ned! Efter att ha börjat äta regelbundet, ut och gå och äta mer långsamt! Jag blir snabbare mätt(stämmer inte men det känns så) om jag tar god tid på mig när jag äter. :wink: och äter då inte lika mycket för kroppen behöver det inte. Det är faktiskt det enda jag lyckats hålla. om man äter godis, att man häller upp lite i taget i en skål. Då kanske man äter upp det och så känner man att man inte behöver mer.
Samma sak med mindre tallrikar. Mindre mat ser mer ut på mindre tallrikar;)
Alina född 20/1-11 <3
Vitlilja
Alltid online

BIM: 040912

Inläggav Mysmonstret 21 apr 2012, 10:57

Vitlilja: Låter som ett bra knep. När jag äter kastar jag i mig maten. Hopplöst e det!

Sen är det nog inte så många som känner att ekonomin är den bästa för ett tillskott i familjen. Frågan är bara om man prioriterar det högt eller om man kan tänja lite på det. Jag känner att om man ska vänta på att ekonomin ska bli bra, s får jag vänta länge. Som nyexaminerad sjuksköterska är ekonomin aldrig bra :P Men den kommer såklart bli bättre än den är nu som student :P
Användarvisningsbild
Mysmonstret
Alltid online

Inläggav aquariusnight 21 apr 2012, 12:00

det där med ekonomi är en vår fråga... men tänkt så här, det finns andra som sitter i kanske mer utsatta ekonomiska situationer. som knappt har råd med mat, men dem har råd med barn.

jag tror att när vi tänker på barn så tänker vi mkt prylar. nya barnvagnar för 10-15 000kr, amningskuddar för tusental kronor, blöjor, kläder m.m.m.m.

det här med barn är en ren guldgruva. försig så måste man ha råd att en partner är hemma och bara får 80% av lönen. men förutom det så kan det måste köpas begagnat, eller få av släktingar. och det är INGENTING som barnet kommer komma ihåg, eller lida av.

det är tur att vi alla är olika. jag och min sambo har tex. kollat på barnvagnar, då har vi kollat på ett mindre märke som kostat ca 3000 kr för ligg och sittvagn. när jag berättade detta för min äldre bror som också ska ha barn nu i sommar. så var svaret att barnvagnar under 10 000 kr bara är skit...... hur olika prioriterar inte vi då? :P
aquariusnight
Nykomling

Nästa

< Återgå till Bli gravid

Support: support@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion: 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: Min bebis Allt för föräldrar, Kungsgatan 37, 111 56 Stockholm