Teresa Hellgren

Hej Soha! Koffein finns det i choklad, men främst i mörk choklad....

Kostrådgivare

Planering , i god tid....

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Planering , i god tid....

Inläggav nowornever2011 17 jun 2011, 16:03

Hej!
Undrar lite om det finns någon här som har planerat i god tid när du/ni ska sätta igång med tillverkning utav bebis?

Hur långt innan planerar/planerade ni?
Jag känner mig knäpp vid vissa tillfällen som planerar redan (mer än) 1 år innan. Iofs har vi redan en dotter som är 3 väldigt snart, så kanske blir att man vill ha det inplanerat. Innan nästa graviditet ( eller kanske tom under) så ska vi gifta oss, helst åka på bröllopsresa tillsammans o betala av lite lån.. Så är det OK att planera såhär långt innan för att allt ska falla på plats väldigt bra?

Känns så konstigt när jag pratar och berättar om det för mina vänninor, dom ser på mig precis som att jag är knäpp som planerar nu.. Vad tycker ni? Knäppt eller bra? :oops:
nowornever2011
Nykomling

Re: Planering , i god tid....

Inläggav Summertime 17 jun 2011, 16:11

Jag tycker om att planera. Slutade med p- piller 1,5 år innan vi bestämde oss för att köra oskyddat,vid vårt första barn. Blev gravid direkt.
Men andra barnet (som är i magen) blev mer spontant i höstas då tog det sig vid andra försöket. Det var för att vi fick reda på att ett par kompisar skulle ha i maj och jag ville inte vara ensam denna gången.

Vi planerade även att ha fast jobb och så vidare. Innan vi började någon verkstad. Men det är upp till var och en. Jag kände att jag vill fortsätta resa med barnen. Köpa det mesta vad jag vill osv.
Bild
Bild
Summertime
Alltid online

Inläggav soophie 17 jun 2011, 17:58

Är inget konstigt med att planera :wink:
Jag känner mig lite besatt av detta med barn, känns som att jag började tänka på nr 2 redan när vi kom hem från förlossningen 8)
Nu är fallet så att sambon inte är sugen på fler, han vet att jag gärna vill ha en till, och jag har tänkt att plugga till våren i 1½ år om jag kommer in på utbildningen och sen jobba efter dethelst ett år så man får ngn mammapeng, så jag har redan tänk på att jag vill ha nr två om ca 2½ år :lol: lite knäpp är jag, hoppas bara att sambon hinner ändra sig tills dess, vår dotter är 7 mån snart, så det ligger ju långt i framtiden :)
BildBild
soophie
Alltid online

Status: mamma till Tyra ღ

Inläggav Gotland 17 jun 2011, 18:38

Och jag gillar oxå att planera, men har lärt mig att när det gäller graviditet så går det inte att planera...
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

Inläggav Memeliem 17 jun 2011, 18:55

Det tog 8 månader för oss innan det blev bebis, så jag tror inte riktigt på planering. Inte för vår del i alla fall.
Bild
Memeliem
Stammis

Status: Mamma!

Inläggav Gotland 17 jun 2011, 19:13

Här går tillverkningen snabbt, men efter några veckor skiter det sig :wink:
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm