Teresa Hellgren

Hej Matilda! Alla mjukostsorter är ok att äta under graviditeten!...

Kostrådgivare

pojkar gör man, tjejer får man...

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

pojkar gör man, tjejer får man...

Inläggav Thiies_ 03 feb 2011, 19:06

(rubriken) Hehe de är en "ordspråk" som jag har hört många gånger... har därför tänkt på de endel :wink: fråga mig inte varför hehe... Men om det är så, så vore de ju rimligvis så att de flesta som använder ägglossningstest m.m. borde ju få en pojke ? eller? har funderat på om de stämmer med tanke på att de säger att pojkspermierna är snabbare än flickspermierna och men att de är mer uttåliga... och när man använder ägglossningstest så vet man ju när man har ägglossning :roll: Aa de blir väl lite svammel ifrån min sida... men tänkte se hur de har gått för er som använt ägglossningstest om de vart en pojke eller flicka?

själv när jag fick min son hade jag ingen aning om nån ägglossning eller när min sista mens var eller någonting så jag kan inte tycka att de stämmer på mig hehe :p men är nyfiken iaf och lite korkad hehe :)
Bild

BildBild
Thiies_
Alltid online

BF: 110719
Status: Ser ut att bli en lillasyster till Ricky!

Re: pojkar gör man, tjejer får man...

Inläggav Gotland 03 feb 2011, 20:40

Här blev det en flicka, men det var typ varannandagsex. Äl test hade jag bara för att se när äl kom då det var första försöket efter mf. Annars har man ju inget att räkna ifrån, om det skulle ta sig, vilket det gjorde :D
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

Inläggav malin87 03 feb 2011, 20:44

Jag använde mig av clearblue ägglossningstest och vi fick en flicka. gjort precis samma denna gång, får se vad som kommer ut.
Bild

Bild

17/8 - 2009 föddes vår dotter Elise, 3485g & 48cm
3/6 - 2011 föddes vår andra dotter Alva, 3410g & 50cm
Användarvisningsbild
malin87
Alltid online

BF: 110610
Bor: Slagnäs

Inläggav MinEllie 03 feb 2011, 22:37

Detta ordspråk har jag också hört en hel del, och på mig stämmer det. Min flicka var inte planerad alls, men välkommen och min pojk var planerad med sex varannandag iallf :D
Bild

Bild
Användarvisningsbild
MinEllie
Alltid online

BF: 100809
Status: Längtar efter bebis nu!!

Inläggav Darkie 04 feb 2011, 06:55

Ingen av våra barn var planerade, fick först en pojke sen en flicka...och nu får vi se vad det blir. Båda de gångerna visste jag vad det var för kön på bebisarna i magen, man brukar känna sånt på sig(även om UL inte visade)...men nu är det typ 50/50...är inte alls säker. ^^
Bild
BildBildBildBild
Användarvisningsbild
Darkie
Alltid online

Inläggav Thiies_ 04 feb 2011, 09:38

hehe lite olika bud :D Men hur som helst blir de va de blir hehe Men de är lite kul att se va andra har för erfarenheter :)
Bild

BildBild
Thiies_
Alltid online

Inläggav grynet_å_jag 04 feb 2011, 10:13

Vi har två grabbar men vi använde inga test när vi blev gravida. Däremot hade jag stenkoll på ÄL med nummer två och just den veckan hade vi bara sex en gång eftersom P åkte bort och det var kvällen innan. Helt ärligt så tror jag det är slumpen hur man än gör eller försöker planera. Visst det finns studier som tyder på det ena eller det andra, men i slutändan så tror jag inte vi kan påverka. Trots att jag är skeptiker så tror jag nog att jag kommer köra på alla trix för att eventuellt kunna optimera chanserna för en lillasyster om vi bestämmer oss för en trea. :)
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online

Status: Mamma till Nils & Theo ♥

Inläggav madddee 04 feb 2011, 10:14

Haha, kul tråd :) vi hade också varannandags-sex... blir säkert en pöjk bara för att jag tror att det blir en flicka! hehe.
Bild
madddee
Alltid online

Status: Stolt mamma till Emil!

Inläggav Darkie 04 feb 2011, 10:16

En blivande mamma känner oftast på sig vad det blir för kön. : )
Bild
BildBildBildBild
Användarvisningsbild
Darkie
Alltid online

Inläggav Thiies_ 04 feb 2011, 11:01

slumpen äre helt klart, men de är lite roligt att se om de stämmer... sen att en mamma oftast känner va de blir för kön stämmer kanske till viss del, med min son hade jag fått en stark känsla av att de va en flicka men vid ul sa hon att hon tyckte att hon såg en snopp, vart då paff och kände mig bortgjord på något sätt?! Men en snopp kom de ut och lika glad va jag hehe :p Men nu har jag en stark känsla av en pojke och de tror jag verkligen också har fått för mig att jag bara kan få små pojkar :D hehe
Bild

BildBild
Thiies_
Alltid online

Nästa

< Återgå till Gravid forum

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm