-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
pojkar gör man, tjejer får man...
22 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
pojkar gör man, tjejer får man...(rubriken) Hehe de är en "ordspråk" som jag har hört många gånger... har därför tänkt på de endel
själv när jag fick min son hade jag ingen aning om nån ägglossning eller när min sista mens var eller någonting så jag kan inte tycka att de stämmer på mig hehe :p men är nyfiken iaf och lite korkad hehe
Re: pojkar gör man, tjejer får man...Här blev det en flicka, men det var typ varannandagsex. Äl test hade jag bara för att se när äl kom då det var första försöket efter mf. Annars har man ju inget att räkna ifrån, om det skulle ta sig, vilket det gjorde
Re: pojkar gör man, tjejer får man...Jag använde mig av clearblue ägglossningstest och vi fick en flicka. gjort precis samma denna gång, får se vad som kommer ut.
Re: pojkar gör man, tjejer får man...Detta ordspråk har jag också hört en hel del, och på mig stämmer det. Min flicka var inte planerad alls, men välkommen och min pojk var planerad med sex varannandag iallf
Re: pojkar gör man, tjejer får man...Ingen av våra barn var planerade, fick först en pojke sen en flicka...och nu får vi se vad det blir. Båda de gångerna visste jag vad det var för kön på bebisarna i magen, man brukar känna sånt på sig(även om UL inte visade)...men nu är det typ 50/50...är inte alls säker. ^^
Re: pojkar gör man, tjejer får man...hehe lite olika bud
Re: pojkar gör man, tjejer får man...Vi har två grabbar men vi använde inga test när vi blev gravida. Däremot hade jag stenkoll på ÄL med nummer två och just den veckan hade vi bara sex en gång eftersom P åkte bort och det var kvällen innan. Helt ärligt så tror jag det är slumpen hur man än gör eller försöker planera. Visst det finns studier som tyder på det ena eller det andra, men i slutändan så tror jag inte vi kan påverka. Trots att jag är skeptiker så tror jag nog att jag kommer köra på alla trix för att eventuellt kunna optimera chanserna för en lillasyster om vi bestämmer oss för en trea.
Re: pojkar gör man, tjejer får man...Haha, kul tråd
Re: pojkar gör man, tjejer får man...En blivande mamma känner oftast på sig vad det blir för kön. : )
Re: pojkar gör man, tjejer får man...slumpen äre helt klart, men de är lite roligt att se om de stämmer... sen att en mamma oftast känner va de blir för kön stämmer kanske till viss del, med min son hade jag fått en stark känsla av att de va en flicka men vid ul sa hon att hon tyckte att hon såg en snopp, vart då paff och kände mig bortgjord på något sätt?! Men en snopp kom de ut och lika glad va jag hehe :p Men nu har jag en stark känsla av en pojke och de tror jag verkligen också har fått för mig att jag bara kan få små pojkar
22 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
|