-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Pos ägglossn.test efter MA?
16 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Pos ägglossn.test efter MA?Trodde jag var gravid i vecka tolv, var in på en koll och bebisen hade varit död i en eller flera veckor. Fick tabletter för att börja blöda och jag hade det relativt lättsamt, inte så ont och blödde knappt som en vanlig mens. Vid ny koll var livmodern tillbaka i normal storlek, inga rester kvar. På en vecka var det "över". 12 dagar efter att jag tog tabl och började blöda hittade jag mina ägglossningstest och gjorde ett bara på skoj. Det var positivt! Är det hormoner kvar efter missfallet som ställer till det eller kan det vara ägglossning på g? Tidigare hade jag oregelbundna och oftast långa menscyklar (upp till 42 dar) och det tog 1,5 år att få till min älskade son. Så, någon som vet?
Med vänlig hälsning, Hanna
Re: Pos ägglossn.test efter MA?Hej.
Jag gjorde en abort i v.14. Min blödning håller visserligen på lite lite fortfarande. Jag har haft mina äl stickor som "grav. test" sen dess. Har fått positivt på dom fram tills igår (nästan tre veckor senare) så det kan mycket väl vara rester. Men säker kan man ju aldrig vara. Lycka till med nästa försök. Kram http://minbebis.com/blogg/familjenwahlgren/ Medicinsk Abort v.14, allvarliga fel på vårt levande foster (16/11-11) Mf 19/12-11 v.5
Re: Pos ägglossn.test efter MA?usch vad tråkigt! jag sitter oxå och undrar hur länge kroppen ska tro den är gravid, iaf min mage! och man får såna knasiga tankar, som vad skulle det blivit, varför? vad gjorde jag för fel,mm? förlåt att jag frågar igen, men vad är en medicinsk abort
Re: Pos ägglossn.test efter MA?Vambi: svarade visserligen i en annan tråd men skriver det här med. I mitt fall så betyder det att dom hittade ett antal allvarliga fel på vårt foster. vilket som bm sa när hon tittade var så pass att "det blir inget barn av detta". Så vi valde att göra en abort då felen blev bekräftade av en läkare på sjukhuset. Vi fick en tablett dom som förbereder kroppen och livmodern på en abort. två dagar senare blev jag inlagd för själva aborten. Fick 4st tabletter att föra upp vaginalt och sen är det bara att vänta. Vi fick alltså själva ta livet av vårt foster och det var nog nästan det värsta. Hade heller sett att det dött innan istället. Dom bekräftade iallafall att fostret inte var friskt när det kom ut så vi gjorde rätt iallafall.
http://minbebis.com/blogg/familjenwahlgren/ Medicinsk Abort v.14, allvarliga fel på vårt levande foster (16/11-11) Mf 19/12-11 v.5
Re: Pos ägglossn.test efter MA?Jag hade MA för ett år sen drygt. I v 10 fick jag veta att det inte fanns nåt, men fick gå 2 veckor till innan jag fick de där tabletterna.. så i v 12 alltså, som du..
Jag visade positivt på gravtest i 3 veckor ungefär. Provade inte med älstickor igen förrän jag fått neg på gravtest...
Re: Pos ägglossn.test efter MA?Enligt flera läkare jag pratat med ang. mina missfall (många sjukhusbesök) så säger de att det kan ta upp till 9 v innan alla hormoner är ur kroppen. Och att det i regel tar lika många dagar för hormonerna att minska/försvinna som det tagit för dom att stiga till den nivå de kom upp till.
Jag skulle inte lita på ett ÄL-test så pass tidigt efter ett MA. Men visst kan du ha ÄL redan, men jag skulle gissa på att det dröjer lite till. Speciellt om du redan innan hade krångel med din cykel. För mej har det tagit 3 v innan jag fått negativt på mina grav.test efter mina MF/MA. Blöder du fortfarande så ska du iaf inte ha sex än, så du vet det.
Re: Pos ägglossn.test efter MA?tack bex! usch vad hemskt=( sånt vill man inte vara med om, usch
Re: Pos ägglossn.test efter MA?Gyn sa att jag ska ta ett grav.test 3 veckor efter för att se att det är negativt så jag ska göra det nästa vecka. Jag hade "ett lättsamt" missfall tror jag, jag hade inte så ont som jag trodde och blödde väldigt lite så efter en vecka var det liksom klart. Eftersom man bara vill att det ska vara över så var det en lättnad att jag slapp komplikationer.
Jag tyckte också att det var jättejobbigt psykiskt att ta slidpillen eftersom jag visste att det skulle skölja bort bebisen... Även fast jag visste att den inte levde! Men jag måste säga tvärtemot alla andra att det går bättre än jag trodde, jag försöker fokusera på att jag är dubbelt så glad över det barn jag redan har, riktigt tacksam. Hade det varit första gången jag blev gravid hade det varit 100 gånger jobbigare, speciellt eftersom det tog 1,5 år att bli gravid och jag hade blivit sjuk av längtan och undrat om det var nått fel osv. Nu koncentrerar jag mig på min son och hinner inte tänka så mycket och hoppas på att snabbt bli gravid igen. Bebisverkstan är igång igen
Re: Pos ägglossn.test efter MA?Hej
Till mig sa dom oxå att det kunde ta ett tag innan hormonerna gick ur kroppen. Men att det var väldigt individuellt. Tog ett gravtest i fredags drygt två veckor efter att jag skrapades efter ma i v 11 (varit dött sen 8+5)och det visade väldigt väldigt svagt plus, så jag nästan inte såg det. Så tänkte ta ett nytt om någon dag. Vi vill bara sätta igång igen! Håller tummarna för er alla!!
Re: Pos ägglossn.test efter MA?oj då verakr det bara vara att vänta då, hon på KK sa att om jag fick positivt på ett test efter VUL, skulle jag höra av mej, så jag sak köpa ett nu den 19, jag vill så gärna att killen ska höra av sej, men han är av den sorten att han är lite anti till att prata och håller sej låg...
16 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|