-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Positivt ägglossningstest.
3 inlägg • Sida 1 av 1
Positivt ägglossningstest.Jag har under mina år här på Min Bebis sett att det är många (däribland jag) som tycker det är svårt att tyda om ägglossningsstickorna visar positivt eller inte. Jag började med ägglossningsstickor efter att jag slutade med p-piller mest för att lära känna min kropp och för att lättare veta när jag har ägglossning. Jag är en av dom som ALLTID har två sträck på stickorna, oavsett när i cykeln jag är. Så det är helt normalt! När stickan är negativ så är kontrollsträcket mycket svagare och när det är positivt så är kontrollstrecket starkare vilket syns tydligt. Tänkte lägga in en bild på ett test jag tog alldeles nyss för att visa hur ett positivt ägglossningstest från testlagret kan se ut (om det mot förmodan skulle vara någon som är intresserad)
Re: Positivt ägglossningstest.Precis va jag funderade på faktiskt! har haft lite svårt att tyda mina.
Igår tyckte jag att strecken var lika starka så tänkte att nu e det nog ägglossning när som helst, men idag är strecket mkt svagare Va har du haft för erfarenhet av det? eller du har inte testat fler dagar efter att du fått utslag? Tänkte på att det tar 24-48 timmar från ett positivt test innan ägget släpper, och då borde det väl åtminstone vara starkt 2 dagar, eller? Det va ju i alla fall inte så stor skillnad som du hade på dina sträck, men vet att de står att de ska vara lika starka eller att strecket ska vara starkare än kontroll strecket! Vet inte om du kan svara på detta eller om det kanske finns någon annan som vet?
Re: Positivt ägglossningstest.Förlåt för ett sent svar men min erfarenhet är att jag oftast har starkt streck i 2 dagar sedan blir det svagare och svagare. För din del kan det mycket väl vara så att du bara har stakt streck en dag. Jag har för mig att det är så att strecket blir starkt precis innan ägget släpper då man har som mest LH-hormon i kroppen och det är därför det inte är starkt i flera dagar (eftersom det som du sa tar 24-48 h innan det släpper). Ni får gärna rätta mig om jag har fel!
Hur har det gått för dig/er? Jag se nu att mitt inlägg är något flummigt men jag hoppas att du fick ut något av det
3 inlägg • Sida 1 av 1
|