Marina

Hej! Jag kan tänka mig att eran lille kille kanske höll i gång på ...

Fråga BVC

positivt eller inte?

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

positivt eller inte?

Inläggav BexochFredrik 15 dec 2011, 06:29

Tog ett grav test nu på morgonen.( Det var test lagets stickor) eftersom det förmodligen är 4 dagar tidigt tänkte jag vänta 5-10min innan jag läste av det. Missade dock tiden med 15min. Alltså låg testet 15 min mer än det ska. Vet att det står att man inte ska läsa av det efter.
Nu till min fråga. Någon som fått svagt positiv efter att tiden gått ut och man faktiskt varit gravid? Det var nämligen en svagt streck på stickan. Men nu vet jag inte om jag ska vara glad eller inte.

Någon som har erfarenhet av detta?
Bild

Bild

http://minbebis.com/blogg/familjenwahlgren/

Medicinsk Abort v.14, allvarliga fel på vårt levande foster (16/11-11)
Mf 19/12-11 v.5
Användarvisningsbild
BexochFredrik
Alltid online

BF: 121031
Status: Gravid med nr. 2 =)

Re: positivt eller inte?

Inläggav PiperH 15 dec 2011, 08:55

Åååh BexochFredrik

Jag hoppas innerligt att det äär så att du är gravid igen...

Jag skulle dock inte tro på ett resultat av ett test som legat för länge... Hoppas du kan ta ett nytt snart i stället och få ett fint resultat... :lol:

Inte för att grumla några förhoppningar (för jag håller mina tummar) men en liiiten fundering får jag ju och måste fråga om du redan någon gång efter ditt MA (har ju tyvärr träffat på dig i en annan tråd) testat helt negativt? Så det verkligen finns misstanke om en NY graviditet och inte gammalt hcg, menar jag....Det kan ju i vissa fall finnas kvar i kroppen (även om man inte känner sig gravid längre) ända upp till 9 veckor - även om det säkert är vanligare att det försvinner tidigare... :roll:

Åhhh hoppas verkligen du är gravd dock - det ger ju även hopp till mig i så fall!! Fick mitt MA 25 nov...och känner mig sugen på att köra igång så fort som möjligt. Dock fick vi "sexförbud" pga infektionsrisken (fick inte ni det?) i minst 3 veckor efter behandlingen: inget sex, inte bada och inte ha tampong på tre veckor var instruktionerna på vårt papper... :roll:

Håller mina tummar i alla fall!!

Ha en fin dag
Kram på dig
Användarvisningsbild
PiperH
Alltid online

Status: Mamma till finaste Emil

Inläggav BexochFredrik 15 dec 2011, 10:25

PiperH: jag har gjort två helt negativa test sen jag gjorde min abort. Våra instruktioner efter var inget bad på en vecka efter blödningen slutat och inget sex sålänge det blöder. när den var förbi skulle det inte vara några problem.

Jag tror att jag haft äl iallafall. tyckte att jag hade sådana känningar för snart två veckor sen. Så isåfall ska jag ha mens på måndag, så det är ju lite tidigt att testa men jag har haft känningar på grav. har ett tecken som jag bara haft när jag varit gravid. Ont i brösten på ovansidan. Detta tycker jag inte kroppen kan inbilla sej. isåfall skulle jag nog gjort det hundra gånger innan. Hoppas verkligen att det är så. Dock tänkte vi ju vänta en mens innan vi försökte, men blir det något är det väll meningen =)

Jag tror verkligen att jag är gravid. känns så men vet inte om det har med aborten att göra eller att jag faktiskt är det.

Hoppas att det går bra för oss båda och att vi snart får vars en liten i magen.
Kram
Bild

Bild

Mf 19/12-11 v.5
Användarvisningsbild
BexochFredrik
Alltid online

Inläggav HelloKitty 15 dec 2011, 10:29

håll igen ett par h så kan du kissa på ny sticka. Lite inte på ett test som legat för läng då ja vet att de kan komma skugga då när de torkat och färgen änna lyser igenom.
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
HelloKitty
Alltid online

Bor: hisingen
Status: Mamma till två prinsar!

Inläggav PiperH 15 dec 2011, 10:38

Ååååh vad spännnade BexochFredrik!!!!! :lol: :shock:

Låter ju riktigt BRAAAA!! Hoppas hoppas!!! :lol:

Ja vi kommer att vänta en mens...tänkte att det skulle bli knöligt och meckigt att "räkna" när den och nästkommande ÄL skulle infalla...så vi inte "råkade" ha sex på en ÄL innan mensen och sådär - vi ville verkligen försöka vänta nämligen. Men naturen har fixat det så fint för oss så jag tror att (som för dig också gissar jag) det kom en ÄL innan första mensen efter MA. Har haft ÄL-känningar och ÄL-flytningar i ett par dagar nu och vi har ju "väntat klart" (enligt vår KK:s instruktioner) till nästa vecka så det kommer falla sig naturligt att börja om då....och om ett par veckor hoppas vi på mens och sedan i mitten på januari ÄL igen!!! :lol:

Håller mina tummar HÅRT för dig och hoppas du uppdaterar här när du vet!!! :lol:

Lycka till!!
Kramen
Användarvisningsbild
PiperH
Alltid online

Status: Mamma till finaste Emil

Inläggav Gotland 15 dec 2011, 13:14

Kan ju bara säga att nu sist så testade jag en vecka före bim. Syntes inget, såklart :wink: Dagen efetr så fanns ett svagt streck. Dagen efetr det så testade jag igen och då var det helt klart positivt. Det var testlagrets stickor.
Jag tror du är gravid :D
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

Inläggav BeeBii 15 dec 2011, 14:09

Oavsett hade jag nog kissat på en ny sticka direkt! ( även om det inte är morgon kiss då!) finns det något så borde nästa visa det med å annars testa igen om några dagar! Så slipper du bara vänta iaf! ;-) håller tummarna här!
Användarvisningsbild
BeeBii
Alltid online

BF: 121115
BIM: 120310
Status: Gravid igen!! <3

Inläggav BexochFredrik 15 dec 2011, 15:36

Jag kissade på en till nästa gång jag var kissig. Anade även denna gången ett svagt streck denna gången innan tiden gått ut. Men det var så svagt så jag tror inte på det. Mannen såg det med men han tyckte att det var alldeles för svagt för att tro på.
Blir nog att testa till helgen igen och då med morgonurin igen. Ska ju inte testa förrän på måndag (om jag nu hade äl när jag tror). Man blir ju bara så nyfiken när man mår och känner såhär när man dessutom precis gjort en abort.Hade varit helt underbart om det var så. Får se på lördag eller söndag. Får se hur länge jag klarar att vänta.
Bild

Bild

Mf 19/12-11 v.5
Användarvisningsbild
BexochFredrik
Alltid online

Inläggav Tira 15 dec 2011, 16:52

Köp clear blue digital så slipper du gå och fundera på svagt sträck...den säger direkt "Gravid" eller "Ej gravid"... :)

Hoppas på Gravid! :) Lycka till!!!
Användarvisningsbild
Tira
Alltid online

Inläggav BexochFredrik 15 dec 2011, 22:14

Tira:Har haft dom båda mina tidigare graviditeter men dom visar inte lila tidigt som dom vanliga. Brukar ta ett sådant när jag får två streck eller ett plus för att vara helt hundra.
Väntar någon dag nu och sen blir det att testa igen.
Bild

Bild

Mf 19/12-11 v.5
Användarvisningsbild
BexochFredrik
Alltid online

Nästa

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm