Blod är tjockare än vatten.... bara du kan bestämma hur du ska göra.
Jag är i en liknande situation men med min pappa... Min pappa har tjatat i flera år om att bli morfar... han har missbruka till å från å sätter på småbrudar... han e snygg enligt många å en cool snubbe eller hur man ska förklara det.
Jag har gått igenom mycket skit med honom och spolat ner mycket skit också för den delen
Men det blev tjafs för han har manipulerat mig hela livet osv så jag sa att nu får det vara nog å det här var i början av min graviditet... Så jag bröt med honom...
I slutet av min graviditet kontaktade han mig och skulle bättra sig osv men han förde mig bakom ljuset....nu kanske jag skriver i gåtor men han ffrågade min sambo om han ville hjälpa till att sälja *#&¤"""#¤ och för det stoora summor.
Detta skedde bakom min rygg. Givetvis sa min sambo nej! Det kom fram efter ett par veckor då gubben velat om han skulle berätta....men jag ringde pappa å sa att det var så lågt gjort och jag ville inte ha med han att göra nåt mer.... han riskerade att sätta 1 tredjedel av min familj i fängelse....Då skulle det bli som när jag var liten...min pappa satt 5 år fängelse för grovt narkotika brott så jag var i stort sett utan pappa å det var väldigt konstigt att hälsa på.... jag förstod ju inte.
Ville bara ge dig en syn hur nån annan har det.
Men eftersom det är din mamma borde du märka minsta lilla avvikelse om hon börjar igen.
För ditt eget välmående bör du inte göra någonting som känns olustigt för dig.
Alla säger olika jag vet men det bästa du kan göra är att lyssna till ditt hjärta.
Det låter klyschigt men det är det bästa. Du kanske inte fick det svar du ville men hoppas att det hjälpte lite grann.
Önskar dig all lycka mvh kim