Anna Wilsby

Hej! Grattis till att ni väntar barn och vad bra att ni väljer att...

Profylax

Problem med min mamma

Familjeliv, här diskuteras livet som förälder.

Problem med min mamma

Inläggav EmelieB 09 feb 2010, 11:37

Hej, jag har en mamma som är väldigt hur ska man säga ung i sättet, hon har varit missbrukare större delen av mitt liv.
Men i sommras fick jag nog av henne och sa upp kontakten med henne, nu har jag börjat få testresultat av henne och hon säger att hon går och pratar hos folk och att hon är ren. men hon har alltid ljugit såå mycket för mig, så jag känner inte riktigt att jag kan lita på henne :?

De jag skulle vilja kanske ha nå svar på är om någon varit i samma situation,
hon är jätte glad över att jag pratar med henne igen och över att hon ska bli mormor.

Men hur ska jag göra när barnet är fött, var ska man sätta ner foten, ähh ja vet inte..
känner mig så splittrad, alla säger olika saker om hur jag ska göra.. jag vill lita på min mamma igen..
EmelieB
Stammis

Status: Hej =)

Re: Problem med min mamma

Inläggav Kimulf 09 feb 2010, 13:22

Blod är tjockare än vatten.... bara du kan bestämma hur du ska göra.
Jag är i en liknande situation men med min pappa... Min pappa har tjatat i flera år om att bli morfar... han har missbruka till å från å sätter på småbrudar... han e snygg enligt många å en cool snubbe eller hur man ska förklara det.
Jag har gått igenom mycket skit med honom och spolat ner mycket skit också för den delen :wink:
Men det blev tjafs för han har manipulerat mig hela livet osv så jag sa att nu får det vara nog å det här var i början av min graviditet... Så jag bröt med honom...
I slutet av min graviditet kontaktade han mig och skulle bättra sig osv men han förde mig bakom ljuset....nu kanske jag skriver i gåtor men han ffrågade min sambo om han ville hjälpa till att sälja *#&¤"""#¤ och för det stoora summor.
Detta skedde bakom min rygg. Givetvis sa min sambo nej! Det kom fram efter ett par veckor då gubben velat om han skulle berätta....men jag ringde pappa å sa att det var så lågt gjort och jag ville inte ha med han att göra nåt mer.... han riskerade att sätta 1 tredjedel av min familj i fängelse....Då skulle det bli som när jag var liten...min pappa satt 5 år fängelse för grovt narkotika brott så jag var i stort sett utan pappa å det var väldigt konstigt att hälsa på.... jag förstod ju inte.

Ville bara ge dig en syn hur nån annan har det.
Men eftersom det är din mamma borde du märka minsta lilla avvikelse om hon börjar igen.
För ditt eget välmående bör du inte göra någonting som känns olustigt för dig.
Alla säger olika jag vet men det bästa du kan göra är att lyssna till ditt hjärta.
Det låter klyschigt men det är det bästa. Du kanske inte fick det svar du ville men hoppas att det hjälpte lite grann.
Önskar dig all lycka mvh kim
Kimulf
Alltid online

BF: 110209

Inläggav EmelieB 09 feb 2010, 13:28

Hej tack för svar, blev orolig att ingen ville svara så många som hade kollat på inlägget men ingen svarade :(

Du verkar ha haft ett tufft liv :(

Jag pratade med min pappa här om dagen och han avskyr min mamma, såklart.
Men jag känner att jag vill ge henne en chans, och jag hoppas att hon tar den och att de inte blir så olyckligt som för dig. Men som sagt det kan man aldrig veta, men hoppet har jag kvar.

Skönt att få av sig lite.

tack massor för ditt svar :D
EmelieB
Stammis

Inläggav Kimulf 09 feb 2010, 13:36

självklart ska du ge henne en chans ... som jag sa blod är tjockare än vatten :)
Önskar dig all lycka och att din mamma ser vad det är som är viktigt i livet.
Mvh kim
Kimulf
Alltid online

BF: 110209

Inläggav EmelieB 09 feb 2010, 14:13

Tack detsamma :D Ha det fin fint :D
EmelieB
Stammis

< Återgå till Familj & livet som förälder

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm