-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Profylaxandning = bäst
2 inlägg • Sida 1 av 1
Profylaxandning = bästMåste varmt rekommendera profylaxandning. Min man och jag gick en kurs. Det var vårt tredje barn. En drömförlossning jämfört med tidigare. Vi fattar inte att vi inte gjorde det från början! Alla förlossningsrädda och alla som gruvar sig - gå!! Kursen var uppdelad på 2 gånger 4 timmar vardera. Man får chansen att ställa frågor i lugn och ro, vilket kan vara tidsbegränsat på MVC. Man får en grundlig genomgång av förlossningens faser och hur man ska göra för att få kontroll över smärtan så att inte smärtan får kontroll över en, med hjälp av andningstekniker. Släpp alla fördomar! Det här är inte velour och 70-tal. Det här är din nyckel till en mer "kontrollerad" förlossning. Du vet mera vad som händer steg för steg. Lycka till!!!
Re: Profylaxandning = bästHej,
Jag instämmer med föregående talare. För oss var det första barnet, men vi är så glada att vi gick en profylaxkurs. Kommer troligtvis gå igen för att borsta av kunskaperna om det blir flera barn. Allt annat i livet förbereder man sig för, läser inför, tränar och övar. Varför då inte också göra det inför det som kan bli en av de största upplevelserna man får?! Elin Mamma till finaste Leo som kom 100210
2 inlägg • Sida 1 av 1
|