Maria Wigbrant

Hej! Innebandy är en av de aktiviteter vi inte rekommenderar un...

Träningsrådgivare

Profylaxandning = bäst

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Profylaxandning = bäst

Inläggav mareks 09 dec 2010, 22:44

Måste varmt rekommendera profylaxandning. Min man och jag gick en kurs. Det var vårt tredje barn. En drömförlossning jämfört med tidigare. Vi fattar inte att vi inte gjorde det från början! Alla förlossningsrädda och alla som gruvar sig - gå!! Kursen var uppdelad på 2 gånger 4 timmar vardera. Man får chansen att ställa frågor i lugn och ro, vilket kan vara tidsbegränsat på MVC. Man får en grundlig genomgång av förlossningens faser och hur man ska göra för att få kontroll över smärtan så att inte smärtan får kontroll över en, med hjälp av andningstekniker. Släpp alla fördomar! Det här är inte velour och 70-tal. Det här är din nyckel till en mer "kontrollerad" förlossning. Du vet mera vad som händer steg för steg. Lycka till!!!
mareks
Nykomling

Re: Profylaxandning = bäst

Inläggav Elin83 09 dec 2010, 23:02

Hej,

Jag instämmer med föregående talare. För oss var det första barnet, men vi är så glada att vi gick en profylaxkurs. Kommer troligtvis gå igen för att borsta av kunskaperna om det blir flera barn. Allt annat i livet förbereder man sig för, läser inför, tränar och övar. Varför då inte också göra det inför det som kan bli en av de största upplevelserna man får?!

Elin
Mamma till finaste Leo som kom 100210
Elin83
Stammis

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm