-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Progesteron i kräm?
11 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Progesteron i kräm?Provade att lägga in detta under "allmänna trådar" men verkar inte gå något vidare, kanske passar bättre här
Sedan min mens kom igång efter förlossningen verkar min lutealfas ha blivit lite väl kort. Alltså tiden mellan ÄL och mens, den ska normalt vara ca 14 dagar men min är ca 7 dagar nu. Jag har provat progesteronkräm för att förlänga fasen och öka chanserna att bli gravid igen. Har bara hunnit använda krämen en gång, efter min senaste ÄL. Den verkade funka för lutealfasen blev 10 dagar nu senast men gravid blev jag ju inte:-) Är det någon annan som har erfarenheter av progesteronkräm? Någon som blivit gravid, fått längre lutealfas, biverkningar eller något annat?
Re: Progesteron i kräm?Nä, jag har inte prövat. Hur har du fått krämen? Hos gynekolog?
Re: Progesteron i kräm?Progesteronvagitorier fick jag efter provrörsförsöken, det hjälper till att skapa rätt miljö för tillväxt av embryot som är insatt. Det fungerade i a f på tredje försöket, så någon hjälp är det.
Re: Progesteron i kräm?Krämen har jag köpt på hormoni.se Man stryker den på huden efter äl fram till mens och det ska visst förbättra slemhinnan, tänker använda den även den här gången efter äl. Känns som det inte kan skada i alla fall. Vet inte om min lutealfas blev längre pga krämen men det är ju möjligt...
Re: Progesteron i kräm?Hej!
När jag hade fått tre missfall så läste jag på väldigt mycket om hormoner och jag förstod att jag antagligen hade för lite progesteron. Jag smörjde mig med progesteronkräm under nästa graviditet vilket resulterade i en son
Re: Progesteron i kräm?NU såg jag att den här tråden fanns, startade igår en med frågor och info om hormoner i Vill bli med barn. Kul att höra om era erfarenheter. Känns det som att den fungerar, alltså?
Re: Progesteron i kräm?Jag använder den krämen nu, undrar om ni som också provat märkt nåt hur man mår, dvs känns alla vanliga pms/gravsymptom som vanligt eller märkte ni nåt annorlunda?
Re: Progesteron i kräm?Om jag minns rätt fick jag lite mer ont i trakten kring äggstockarna efter ÄL. Annars inget speciellt. Någon annan som känt något? Hur har det gått för dig Citronmynta?
Re: Progesteron i kräm?Skönt med lite possitivism
11 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|