Maria Wigbrant

Hej! Core är toppenbra träning. Det du ska undvika om separatio...

Träningsrådgivare

psoriasis gravid

När börjar magen synas & vad får man äta? Diskutera kropp & kost!

psoriasis gravid

Inläggav Stina 24 sep 2009, 21:21

Jag har haft psoriasis sen jag var tonåring, men väldigt lite och nästan enbart på knän.

Under graviditeterna upplevde jag att det nästa blev ännu bättre.
Någon som är gravid med psoriasis? Hur är det för dig?
Användarvisningsbild
Stina
Forumvärd

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Re: psoriasis gravid

Inläggav _esmeralda_ 25 sep 2009, 20:08

Jag har haft psoriasis sen lågstadiet, är nu 27 år. Inte heller jag har haft särskilt mycket problem utan det håller sig till begränsade områden såsom hårbotten, öronen och fläckar långt ner på magen. Jag har också proriasis artrit, dvs ledsjukdomen psoriasis, som jag lider mer av än utslagen. Någon jättestor skillnad tycker jag inte att jag märker nu när jag är gravid, men lite bättre måste jag nog säga att det är både med utslag och leder. Det håller sig på en mer jämn nivå iaf.
Bild

Bild

MA v. 12, oktober 2011
_esmeralda_
Stammis

Re: psoriasis gravid

Inläggav Stina 25 sep 2009, 20:46

Jag hade så ont i mina leder när jag vara mammaledig med Ella, tror att det började när hon var 5 månader. Jag förstod aldrig vad det var men sen nu härom veckan när jag satt och läste om det så såg jag att det var precis på samma ställen, såsom höfterna och knän och längs med ryggraden och nacke.

Var får du ont av artriten?
Användarvisningsbild
Stina
Forumvärd

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

< Återgå till Kroppen & gravidkost

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm