-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Pyssel!
4 inlägg • Sida 1 av 1
Pyssel!Hallå!
Tänkte kolla om det finns fler som jag som älskar att pyssla och sällan kan sitta still? (; Vore kul om man kunde dela med sig av roliga pysseltips och typ updates om vad man gjort för skojigt under dagen (om man nu varit i pysselfarten). Igår göt jag fågelbad i betong! Superskoj,trots att det var lite tungt att blanda betongen för hand. Roligast var nog att sitta i sandlådan och kladda med kletig smet (; . Ganska enkelt också, det man behöver är ett par fina blad, förslagsvis från rabarber, lite finbetong, en stor kraftig murarhink, vatten, verktyg (jag lånade pojkens spadar haha, men det gick utmärkt), och tålamod. Fler som gjort sånna här? (: Idag spöregnar det dessvärre här och jag kan inte sysselsätta mig i trädgården som planerat. Men istället så städar och jag möblerar om (: . Huvudet är helt tomt på idéer om pyssel man kan göra inne för stunden...
Re: Pyssel!Jao, verkar som om jag är ensam om pysselmani just för stunden (: .
Decoupage är himla roligt pyssel, faktiskt. Gjort två lerkrukslampor att hänga i Leons rum. De blev ljust himmelsblå och jag dekorerade dem med några blommor. Lyckades hitta perfekta servetter som skulle matcha! Annars så sysselsätter jag mig med att "scrappa" ihop en egen variant av "bebisbok". Ville göra en personlig och annorlunda, en sån som ingen annan har, så jag skriver lite om vad som hänt och det som händer som kan vara kul för oss och bebis att läsa sedan. Scrapbooking är rätt skojigt det också med andra ord!
Re: Pyssel!Jag är också pysseltokig, men inom ett lite annat delområde. Mitt pyssel går mest ut på nål och tråd. Sambon hävdar att vi snart inte får plats pga alla broderier.
På gång just nu: Födelsedagsbroderi till svärfar (han har den goda smaken att uppskatta mina verk) Födelsedagsbroderi till svägerskan Medeltidsklänning (1300-tal), handsydd. Blir min andra, så nu har jag lite vana i fingrarna i alla fall. Måste fråga: vad gjorde du med rabarberbladen när du gjöt fågelbad? Gjuter man in dem som dekoration?
Re: Pyssel!Jag gjorde först en kulle av våt sand, la rabarberbladet med den "fibriga" sidan uppåt och smetade sedan över ett tjocktlager betong. Lät det brinna ordentligt och sedan är det bara att försiktigt vända på det. Låter man sedan det stå i solen så rabarberbladet torkar och blir sådär frasigt är det lättare att pilla bort! Sedan har man alla de där vackra mönstren som finns på bladen ingjutna i fågelbadet (eller vad man nu vill göra).
4 inlägg • Sida 1 av 1
|