Maria Wigbrant

Hej! Core är toppenbra träning. Det du ska undvika om separatio...

Träningsrådgivare

räkning vid VUL?

Frågor och tankar om bebisen i magen. Ladda upp din ultraljudsbild här

räkning vid VUL?

Inläggav fröken S 25 aug 2011, 10:00

Hej!

var på VUL i tisdags för att se att allt va ok med lilla bäbb där i magen.

Fick se ett tickande hjärta på en liten böna där inne! :lol: Kändes så skönt att veta att allt va ok så jag glömde helt att ställa frågor till doktorn därefter.

Hur som helst så sade doktorn att han enligt datorn mätte till 6+2 veckor. Enligt min räkning efter senaste mens så skulle jag vara i 7+6 veckor.

Min fråga är därför om datorn mätte bäbbs ålder vid VUL eller om den räknade med hela gravidlängden?

Om den räknade bäbbs ålder så låter det ju rimligt med mitt eget räknande. Var det hela grav.längden verkar ju det där med att räkna från sista mensens första dag vara ett riktigt dravel!

och jo jag vet att det inte spelar något roll hur långt gången man är, men jag är så nyfiken på att veta hur bäbb ser ut just denna vecka och vad som händer med bäbb där i magen! :-D
fröken S
Nykomling

BF: 120414

Re: räkning vid VUL?

Inläggav Tatyana 25 aug 2011, 11:29

När vi gjorde vul fick vi oxå helt annorlunda än jag räknat. Dom räknar efter längden på fostret, och då räknar dom hela gravidlängden. Men en mm åt ett eller annat håll kan göra att längden diffar med en hel vecka. Så deras beräkning är inte helt exakt.
Tyvärr får du nog vänta till rul för att få mer exakt. Jag fortsatte räkna efter min senaste mens fram till rul :)
Bild

ma 24/8-2009 v.8
ofostrig graviditet 19/1-2010 v.8
dotter född 27/12 -2010

Bild
Användarvisningsbild
Tatyana
Alltid online

Status: Mamma

< Återgå till Bebisen i magen & ultraljud

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm