-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
räkning vid VUL?
2 inlägg • Sida 1 av 1
räkning vid VUL?Hej!
var på VUL i tisdags för att se att allt va ok med lilla bäbb där i magen. Fick se ett tickande hjärta på en liten böna där inne! Hur som helst så sade doktorn att han enligt datorn mätte till 6+2 veckor. Enligt min räkning efter senaste mens så skulle jag vara i 7+6 veckor. Min fråga är därför om datorn mätte bäbbs ålder vid VUL eller om den räknade med hela gravidlängden? Om den räknade bäbbs ålder så låter det ju rimligt med mitt eget räknande. Var det hela grav.längden verkar ju det där med att räkna från sista mensens första dag vara ett riktigt dravel! och jo jag vet att det inte spelar något roll hur långt gången man är, men jag är så nyfiken på att veta hur bäbb ser ut just denna vecka och vad som händer med bäbb där i magen!
Re: räkning vid VUL?När vi gjorde vul fick vi oxå helt annorlunda än jag räknat. Dom räknar efter längden på fostret, och då räknar dom hela gravidlängden. Men en mm åt ett eller annat håll kan göra att längden diffar med en hel vecka. Så deras beräkning är inte helt exakt.
Tyvärr får du nog vänta till rul för att få mer exakt. Jag fortsatte räkna efter min senaste mens fram till rul
2 inlägg • Sida 1 av 1
|