-
Graviditet
- Bli gravid
-
Gravid forum
- > Gravid vecka för vecka
- > Första trimestern
- > Andra trimestern
- > Tredje trimestern
- > Allmänna trådar om graviditet
- > Kroppen & gravidkost
- > Hälsa under graviditeten
- > Bebisen i magen & ultraljud
- > Barnets namn
- > Vänta barn - medlemsgrupper
- > Majbarn 2013
- > Junibarn 2013
- > Julibarn 2013
- > Augustibarn 2013
- > Septemberbarn 2013
- > Oktoberbarn 2013
- > Novemberbarn 2013
- > Decemberbarn 2013
- > Januaribarn 2014
- > Februaribarn 2014
- Snack om förlossningen
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
rätt att behålla mot pappans vilja?Re: rätt att behålla mot pappans vilja?Låt henne få behålla barnet men gör klart för henne att hon blir ensam om uppfostran och uppväxt , om du känner att du inte kan vara med på det just nu.
Jag tycker inte hon ska tvingas göra abort om hon inte vill det för det verkar ju som om hon är helt emot det och jag förstår henne att hon inte vill göra det, även om det är tungt o svårt många gånger att ta hand om ett barn så är det värt allt! När du får se ditt eget barn i mammans armar så kommer du inte att kunna hålla dig borta från den lilla, du kommer att älska barnet, och allt kommer att lösa sig om du försöker se bortom alla problem o berg som jag skrev i mitt förra inlägg, jag är helt viss om att om hon gör abort och du hypotetiskt skulle få se hur barnet skulle sett ut och vara så hade du ångrat dig för livet. Klart att ni har en trasslig relation men jag tror att sånt går att lösa på olika sätt och den man måste tänka på i det här fallet är det ofödda barnets rätt att få födas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag tycker inte att hon är egoistisk som tar barnets parti och om hon skulle behålla det så är det absolut inte egoism!!! Det är en mamma som redan nu beskyddar sitt barn! Så gör en bra mamma!!!!! Kram från mig
Re: rätt att behålla mot pappans vilja?Hej Solstråle
Jag känner mkt för dig och din situation men faktum är att du redan nu är en bra mamma som beskyddar ditt barn! En god förälder är den som tänker på barnets bästa och det gör du och jag är av den övertygelsen att om ett barn har blivit till så är det meningen även om man inte tycker så just då, det är inte planerat enligt oss men det här barnet är en gåva som du/ni har fått och vill du behålla ditt barn så låt ingen få dig att göra något med barnet som du inte vill!!!!!! Abort kommer inte att lösa din och din killes problem!! Då är det bättre att vara en ensamstående mamma som i sitt hjärta vet att man gjorde det rätta för sitt barn, försvarade det med sitt liv om det så skulle vara! Du och din kille har ju en trasslig relation just nu men det är inget som behöver vara för evigt, man kan få hjälp o stöd i en sån här situation, ni behöver inte vara ensamma utan som jag skrev i tid inlägg så finns det mkt bra hjälp o rådgivning på barn o mödravårdspsykologerna som brukar finnas på varje vårdcentral! Jag vet att du kommer att klara av att vara ensam mamma om det nu blir så för vi kvinnor har fått förmågan att vara mammor, och att klara av det, har vi fått barnet så är det för att vi klarar av det!!! Du kommer att bli en underbar mamma, du är det redan nu!!! SÅ stå på dig och låt ingen köra över dig!!! Kram från en som tänker på dig
Re: rätt att behålla mot pappans vilja?En till som inte läst allt... :/
Re: rätt att behålla mot pappans vilja?Ni håller på och tjatar om att jag inte har läst allt och bla bla, men ni verkar inte själva läsa alla inlägg jag har skrivit eftersom att ni hakar upp er på EN ENDA sak, jag har ALDRIG påstått att han ska skita i det, om ni läser mitt andra inlägg så har jag skrivit det att det finns sånna svin också och det jag skrev var inte en åsikt utan fakta.
Sen har jag DESSUTOM också skrivit att om det nu är så att han TVINGAT henne göra abort 2 ggr innan så kanske han skulle tänka på att skydda sig. Det som dom skriver i tidningarna om sådanna här sidor och forum . speciellt gravid-forum - stämmer till 100 %, då man inte kan skriva någonting utan att alla blir sura på en och säger taskiga kommentarer. Som sagt...fakta ej åsikt...ta det till er.
Re: rätt att behålla mot pappans vilja?stolleN:
Du verkar vara en väldigt självisk person! Du skriver att DU vill gå utbildningen, det är Din biljett till livet som DU vill ha, och hon ska förstöra för dig BARA för att hon inte vill göra abort!!! Du som kille kan aldrig förstå vad många tjejer går igenom när de gör abort, så backa och låt henne bestämma hur hon vill göra. Gör klart för henne hur involverad du kommer att vara så får hon ta ett beslut! I slutändan är det hennes kropp och hon har all rätt att vara självisk!!!
Re: rätt att behålla mot pappans vilja?11van: Jag antog att jag hade ÄL, var inte säker om man säger så. men barnet var inte planerat. Utan vi hade sagt att vi fick se vad som händer.. Så man kan väl säga att det var mitt fel på ett sätt.. Men inte tänkte jag att jag skulle bli gravid direkt .
Re: rätt att behålla mot pappans vilja?Azusephre: Han har inte tvingat mig att göra abort tidigare. Det var bådas beslut. Kanske missuppfattades i ett tidigare inlägg som jag skrev..
Det är nu det känns som att han tvingar mig, för jag vill inte svika honom. Men jag vill heller inte svika mig själv :/
Re: rätt att behålla mot pappans vilja?Värst va "pappan" blev tyst när det diskussionen satte igång.
Re: rätt att behålla mot pappans vilja?Azusephre
Efter som man inte kan neka faderskap och därmed komma undan ansvaret så var ditt inlägg varken åsikt eller fakta....och dessutom total onödigt att skriva... skriver man ett sådant (ursäkta mej) dumt uttalande... då får man banne mej skylla sej själv att man får kritik...
|