-
Graviditet
- Bli gravid
-
Gravid forum
- > Gravid vecka för vecka
- > Första trimestern
- > Andra trimestern
- > Tredje trimestern
- > Allmänna trådar om graviditet
- > Kroppen & gravidkost
- > Hälsa under graviditeten
- > Bebisen i magen & ultraljud
- > Barnets namn
- > Vänta barn - medlemsgrupper
- > Majbarn 2013
- > Junibarn 2013
- > Julibarn 2013
- > Augustibarn 2013
- > Septemberbarn 2013
- > Oktoberbarn 2013
- > Novemberbarn 2013
- > Decemberbarn 2013
- > Januaribarn 2014
- > Februaribarn 2014
- Snack om förlossningen
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
rätt att behålla mot pappans vilja?Re: rätt att behålla mot pappans vilja?twinks:
tycker faktiskt inte att man kan säga att hon gör FEL!! Har du själv varit i samma sits o är klok av erfarenhet?? Skulle inte tro det.... Om inte så har du ingen rätt att dömma, hon har gjort 2 jävla aborter innan för hans skull o själv skulle jag ALDRIG(!!!!!!!!!!!!!! ) fixa att göra en abort. Min syster har gjort det 2 ggr o hon har haft det svinjobbigt efter det så...kom inte o moralpredika när du inte vet vad det handlar om! Så jävla trött på folk som ska vara sååååå duktiga. Klart att det bästa för alla hade varit om man kom överens om hur man ska göra, men livet blir inte alltid som man tänkt sig. Det finns kondomer om hon inte ville äta hormoner....
Re: rätt att behålla mot pappans vilja?
Den enda som kan ge det bästa svaret är du själv, genom att försöka få råd och sånt på forum är ingen bra idé för det är ingen som vet hur eran situation ser ut, vi ser bara det ni skriver och det är 2 olika människors synvinklar och vi vet egentligen ingenting, så ingen ska bestämma det åt dig och egentligen inte säga till dig hur du borde göra heller. Lycka till!
Re: rätt att behålla mot pappans vilja?
Det är skillnad på kritik och personliga påhopp. Kritik behöver man inte säga på ett dåligt sätt för att det ska klassas som kritik. När man diskuterar en annan människas liv så behöver det inte vara rätt och därmed behövs ingen kritik, för helt plötsligt diskuterar man inte vad personen i fråga behöver hjälp med, utan vad som är rätt och fel det andra människor skriver.
Re: rätt att behålla mot pappans vilja?Hej Änglali: Jo jag vet vad en abort innebär då jag faktiskt har gått igenom en och ett missfall. Om kvinnan ifråga som är gravid är så jävla självisk att hon inte tar respekt till vad mannen i situationen vill så anser JAG att det är FEL! Inget mera med det... Du menar ju på nu att mannen inte har någon talan ungefär och för att ett barn ska få en trygg och kärleks full uppväxt så börjar man med att båda vill ha barnet. Ingen kan ju tvinga någon till något och vad det låter som på mannen i det här fallet så vill han inte ha barn, han är inte redo, han har inte klarat av sitt i livet ännu. Det är saker som man måste respektera när man ska göra ett sådant viktigt val som att ha barn.
Somliga inser inte detta och jag kan inte annat än att ge min åsikt till det hela. Som sagt man BORDE aldrig som kvinna missbruka den "makten" och förtroendet man har i ett förhållande när det kommer till att vara gravid. Jag har själv vuxit upp utan en far, som jag aldrig visste om han ens levde eller om han var i landet. Fick ett vykort någon gång vart 7de år och än idag kan vi inte bygga upp en "normal" kontakt. Han bor ca 5 min från mig. DET är tragiskt och ledsamt! ETT BARN FÖRTJÄNAR BÄTTRE ÄN SÅ! Änglali! Vi längtar efter våran sötsak!
Re: rätt att behålla mot pappans vilja?TWINKS:
Har du läst ALLA inlägg?? Känns inte som att du har gjort det för mamman i fråga har knappas tvingat pappan att skaffa barn här. Han har ju faktiskt varit med på det hela och verkar nu ha fått kalla fötter. Är han som borde ta sitt förnuft till fånga och ställa upp för sitt barn! Knappast Solstrålees fel helt och hållet här...
Re: rätt att behålla mot pappans vilja?Jag tycker att att hon ska behålla barnet om det är det som känns rätt. Om hon inte känner att hon kan göra abort så ska hon inte göra det. Det verkar som att flera här tycker att abort är en smidig lösning på att bli av med ett barn som kommer olägligt bara. Och visst, om hon kände att det var det rätta så är det hennes beslut. Men så verkar det inte vara. Hon har redan gjort abort två gånger och borde därför veta vad hon pratar om när hon säger att hon inte vill göra en till.
Det finns inget perfekt tillfälle att skaffa barn, det kommer alltid att vara något som blir jobbigt/olägligt/problematisk. Men det betyder inte att barnet kommer att få en dålig uppväxt eller att föräldrarnas liv blir förstörda. Det går att leva ett liv och lösa problem trots att man har barn. Jag förstår inte varför en utbildning och att bli pappa inte skulle kunna fungera. själv går jag på universitetet nu och det fungerar. Vill man bara få det att funka tror jag man kan. Det handlar om att ta sitt ansvar och göra det som blir bäst för alla. Den lättaste vägen är inte alltid den bästa. Det är min åsikt i alla fall.
Re: rätt att behålla mot pappans vilja?Nej du har rätt, jag har bara skummat igenom inläggen har nog inte fått med mig allt, jag var inte ens medveten om att solstrålen är kvinnan ifråga. Jo visst, ingen kan tvinga henne till att inte behålla barnet. Men som sagt min starka reaktion bygger på att jag har växt upp i den här situationen... Så jag kan tala ur barnets perspektiv och jag tycker det är fel. Oavsett vad hans grunder är så är det inte han som lidet mest alla åren utan pappa är där. Det är barnet, som undrar varför pappa inte vill ha en. Man tvivlar på sig själv konstant och är vilsen för ens EGNA far inte vill vara en del av ens liv. Då är det egoistiskt att skaffa barn. Har fadern fått kalla fötter plötsligt så hade jag gått till MVC eller en u-mottaging och diskuterat med en psykolog där. MVC har familje terapeuter till hands som kan i sådana fall lugna nerverna eller hjälpa dom båda att se klart vad dom vill eller borde göra.
Jag hoppas verkligen det bästa för er båda parter som är inblandade. Jag lät hård innan men det är för att jag VET hur barnet kommer att känna sig. Jag hoppas att barnet som är i magen är det första ni tänker på och INTE er själva. Mvh Sara Vi längtar efter våran sötsak!
Re: rätt att behålla mot pappans vilja?Fast jag tycker inte riktigt att man kan tänka så att barnet kommer att fundera på varför pappan inte finns med. Finns mkt man funderar på och ältar under ens liv.
Vad som helst kan hända under ens uppväxt och som gör att man inte har en förälder. Min pappa var tex mano depressiv. Han var inte speciellt delaktig i min uppväxt eftersom han var så pass sjuk för det mesta. Sista året låg han bara i sängen tills mamma äntligen fick han under vård. Dessvärre lyckades han lura sej ut från psyket direkt och tog livet av sej i stället. Då var jag 6 år, så allt kan hända. Barnet har ju en stor chans att få ngn annan som en "pappa"/fadersgestalt istället om nu den biologiska pappan nu skulle vara så känslokall och strunta helt i barnet eftersom han hellre vill plugga. Hade varit intressant att veta hur han ställer sej nu när det gått ett tag...
Re: rätt att behålla mot pappans vilja?Twinks... jag kan förstå dej iom att du inte har haft en närvarande pappa o så.. men handen på hjärtat... Hade du önskat att din mamma hade gjort abort just av den orsaken??? Antagligen inte va,,,,,
Barnet finns ju redan... det hade varit en sak om hon inte hade varit gravid men planerade att bli.. men nu e de ju redan gjort.. jaja... i vilket fall som helst så har dom nog bestämt sej vid det här lagret hurvidare det blir bebis eller inte....
Re: rätt att behålla mot pappans vilja?Längesen upphovs-skrivaren skrev något
har han flytt??
|