-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Förälder
-
Föräldrasnack
- > Shopping, mode & skönhet
- > Grattistrådarna
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Pyssel för barn
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Bak & tårttrådarna
- > Föräldrabloggar
- > Relationen & samlivet
- > Familj & livet som förälder
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
- > Barnaktiviteter & Leksaker
- > Bloggtävlingar
- > Familjen Annorlunda eftersnack
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Reflux
4 inlägg • Sida 1 av 1
RefluxMin son föddes med något som kallas reflux, Han kunde kräkas upp till 5 ggr per dag och ibland "bara 3 gånger i veckan. Han växte långsamt har alltid varit på gränsen till underviktig.
Jag har sprungit otaliga gånger på viktkontroll, diskussioner om han skulle opereras eller inte osv. Vi (hans föräldrar) tog tillslut beslutet att inte stänga igen hans magmun.Det tog tid att som förälder lära sig hur man skulle bete sig vid matsituationer, vad han kunde äta , Undvika stress o.sv. Idag är han en frisk glad 6-årig kille, visserligen lite kort i rocken, Enda gången han kräks nu är när han är på väg att bli sjuk. Berätta gärna om du har erfarenheter kring reflux eller har ett barn med reflux.
Re: RefluxMin sambo har reflux. Jag har endast märkt det genom att han väldigt lätt för att kräkas om han "vill", typ vid sjukdom osv, han kan framkalla kräkningar automatiskt eller hur jag ska säga. Men detta är inget som han lider av idag, han kan ju inte hetsäta eller så men sen när är det hälsosamt?. Han är en frisk och kry 23-åring för övrigt
![]()
Re: RefluxHejsan!
Min son föddes med esophagusatresi long gap. Och då brukar man väldigt lätt få reflux. Theo åt zantac i 2 gånger om dagen i 8 månader.Och nu är det borta. Vi kan märka att han kväljer sig oftare..
4 inlägg • Sida 1 av 1
|