Maria Wigbrant

Hej. Från graviditetsvecka 20 bör du ändra dina träningsvanor oc...

Träningsrådgivare

Mest länkade bloggar

Reflux

Kolik och barnsjukdomar, få stöd och prata av dig om den jobbiga koliken och träffa andra i samma situation.

Reflux

Inläggav maria_73 15 nov 2009, 22:54

Min son föddes med något som kallas reflux, Han kunde kräkas upp till 5 ggr per dag och ibland "bara 3 gånger i veckan. Han växte långsamt har alltid varit på gränsen till underviktig.
Jag har sprungit otaliga gånger på viktkontroll, diskussioner om han skulle opereras eller inte osv. Vi (hans föräldrar) tog tillslut beslutet att inte stänga igen hans magmun.Det tog tid att som förälder lära sig hur man skulle bete sig vid matsituationer, vad han kunde äta , Undvika stress o.sv.
Idag är han en frisk glad 6-årig kille, visserligen lite kort i rocken,
Enda gången han kräks nu är när han är på väg att bli sjuk.
Berätta gärna om du har erfarenheter kring reflux eller har ett barn med reflux.
Användarvisningsbild
maria_73
Alltid online

Re: Reflux

Inläggav Ailenroc 19 nov 2009, 12:18

Min sambo har reflux. Jag har endast märkt det genom att han väldigt lätt för att kräkas om han "vill", typ vid sjukdom osv, han kan framkalla kräkningar automatiskt eller hur jag ska säga. Men detta är inget som han lider av idag, han kan ju inte hetsäta eller så men sen när är det hälsosamt?. Han är en frisk och kry 23-åring för övrigt :)
Bild
Ailenroc
Alltid online

BF: 100128
Status: Nybliven mamma

Inläggav maria_73 20 nov 2009, 22:48

Undrar om barn kan framkalla kräkningar?
Användarvisningsbild
maria_73
Alltid online

Inläggav nathalie_eliasson 21 nov 2009, 08:30

Hejsan!

Min son föddes med esophagusatresi long gap.

Och då brukar man väldigt lätt få reflux.

Theo åt zantac i 2 gånger om dagen i 8 månader.Och nu är det borta.
Vi kan märka att han kväljer sig oftare..
nathalie_eliasson

< Återgå till Kolik & barnsjukdomar

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm