-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Reklam som uppmanar om otrohet?!
13 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Reklam som uppmanar om otrohet?!Har ni sett det här. Ett företag som lanserar en ny dejtingsajt för de som är gifta eller i ett fast förhållande. Argumentet är att andra sajter antar att medlemmarna är singlar.
Så det här företaget uppmanar och tjänar pengar på otrogna människor. Är det bara jag som tycker det är sjukt? http://www.pirab.se/victoria-milan/pres ... fta-945196
Re: Reklam som uppmanar om otrohet?!Har sett det! Det är ju helt stört! Det som förvånar mig ännu mer är att reklamen visas på dagtid! Tycker inte att det är okej på något sätt men är mest irriterad över att den visas just på dagtid, hade väl varit lite annorlunda om den bara visats på natten, men stödjer det som sagt inte på något sätt! Vad händer med världen?
Re: Reklam som uppmanar om otrohet?!Jag har inte sett reklamen själv utan läste på ett annat forum om den. Men jag läste ju pressmeddelandet och det är ju bara sinnessjukt!
Visst, otrohet existerar, det går inte att gömma under kudden, men man behöver ju inte uppmuntra det, och framförallt inte försöka tjäna pengar på det!
Re: Reklam som uppmanar om otrohet?!det går en sån reklam jingel på radion oxå
Re: Reklam som uppmanar om otrohet?!Ja, håller med er andra!
Det värsta är att de kommer omsätta så mycket pengar på den sidan. Ha en affär... Sjukt och se faktiskt i soffan med sin partner!
Re: Reklam som uppmanar om otrohet?!Här är en namninsamling jag har startat.
http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=5350 Det här var verkligen något jag blev upprörd över. Nu ska de få!
Re: Reklam som uppmanar om otrohet?!
Re: Reklam som uppmanar om otrohet?!Skicka till VD:n på företaget, visa hur många som ogillar det och rekommendera att de stänger sidan.
Visst, det kanske inte funkar, men kanske gör det det. Jag är optimist
Re: Reklam som uppmanar om otrohet?!USCH!!
Jag blir ledsen ända in i själv och hjärta och rent ut sagt SKITförbannad Otrohet måste vara det VÄRSTA man kan utsätta en annan människa för - det ULTIMATA sveket liksom...det sårar ENORMT och går ALDRIG att göra ogjort sedan.... Säger som dig Stina...känns ju helt STÖRT att sitta och se reklam för det när man sitter med sin älskling i soffan liksom... och FY vad pengar de kommer göra på skiten USCH säger jag igen!! Blir så upprörd Skriver på namninsamlingen...kan ju aldrig skada! Ha en fin dag tjejer!!
Re: Reklam som uppmanar om otrohet?!Jag tycker också det är helt galet. Som ni andra säger så sitter man i soffan med sin partner och bara gapar. Vi har skrattat hittills men det blir ju inte så himla kul i längden.
Jag tycker det värsta är att reklamen är på dagtid och radio. Man hör det och vänjer sig, som att det skulle vara normalt som hamburgare och bilverkstans reklam som sändes precis innan. Tycker det är lite tråkigt för barn som hör i bilen, eller kollar på tv och börjar fundera över föräldrarna, eller tycker det är helt normalt när de växer upp. Det är oetiskt men inte olagligt, men man undrar ju om man skulle kunna göra reklam för vad som helst som är lagligt
13 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|