Marina

Hej! Det är helt normalt att ett spädbarn har magknip dom 3-4 förs...

Fråga BVC

Renklämma?

Har du frågor om kost? Fråga vår kostrådgivare Teresa i hennes frågespalt här på minbebis!

Renklämma?

Inläggav Tetran 07 apr 2009, 13:30

Är det okej att äta färdigförpackade (polarbröds tror jag) renklämmor?
Jag har blivit helt galet sugen på det men inte vågat äta det än...
Bild
Tetran
Alltid online

BF: 090927

Re: Renklämma?

Inläggav TeresaHellgren 14 apr 2009, 19:22

Tetran skrev:Är det okej att äta färdigförpackade (polarbröds tror jag) renklämmor?

Hej!

Visst är väl renköttet i renklämman varmrökt? Då är det ok, välj så nygjorda som möjligt och ha dem ute i rumstemperatur så lite som möjligt bara. Är demivegetarian själv, så har ingen direkt koll på de där klämmorna !! :wink: ska därför ringa livsmedelsverket imorgon och dubbelkolla detta och skriver här sen igen till dig senast imorgon kväll.

Jag ska också säga förlåt att detta svar dröjt så otroligt länge - har just kommit på varför jag inte fick påminnelse till min mail om att det kommit ett nytt inlägg: det får jag ju inte om en ny tråd skapats, som den här. Jag ska bli bättre på att kolla av expressen varje kväll .... lovar :D
Användarvisningsbild
TeresaHellgren
Rådgivare Minbebis

Inläggav TeresaHellgren 15 apr 2009, 18:23

TeresaHellgren skrev:
Tetran skrev:Är det okej att äta färdigförpackade (polarbröds tror jag) renklämmor?

Hej!

Visst är väl renköttet i renklämman varmrökt? Då är det ok, välj så nygjorda som möjligt och ha dem ute i rumstemperatur så lite som möjligt bara. Är demivegetarian själv, så har ingen direkt koll på de där klämmorna !! :wink: ska därför ringa livsmedelsverket imorgon och dubbelkolla detta och skriver här sen igen till dig senast imorgon kväll.

Jag ska också säga förlåt att detta svar dröjt så otroligt länge - har just kommit på varför jag inte fick påminnelse till min mail om att det kommit ett nytt inlägg: det får jag ju inte om en ny tråd skapats, som den här. Jag ska bli bättre på att kolla av expressen varje kväll .... lovar :D

Hej igen!

Jag hann tyvärr inte ringa idag, men satsar på att hinna det imorgon istället. Skriver dig sedan här igen.
Användarvisningsbild
TeresaHellgren
Rådgivare Minbebis

Inläggav TeresaHellgren 16 apr 2009, 20:58

TeresaHellgren skrev:
TeresaHellgren skrev:

Hej!

Hej igen!

Jag hann tyvärr inte ringa idag, men satsar på att hinna det imorgon istället. Skriver dig sedan här igen.

Idag hann jag ringa! Renköttet i klämmorna är varmrökt. Det är med andra ord som sagt ok då under förutsättning att de är färska och förvarats kallt! Smaklig spis :)
Användarvisningsbild
TeresaHellgren
Rådgivare Minbebis

Inläggav Tetran 19 apr 2009, 12:33

Vad bra! Tack :D
Bild
Tetran
Alltid online

BF: 090927

< Återgå till Kostrådgivning

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm