Annons:

Resa med spädbarn (2-3 månader gammal?)

Resa utomlands eller inom Sverige? Dela med dig av dina erfarenheter.

Resa med spädbarn (2-3 månader gammal?)

Inläggav Jennie1993 » 04 apr 2014, 10:41

Hej på er!
I oktober är jag beräknad och sambon har fått jobb nere i Kina, planen var att jag skulle följa med men är det någon som vet hur det fungerar med alla vaccinationer och framförallt, har ni några tips? Det är ju en lång flygresa och inte bara det, det är mycket som ska med och sen hem.
Vi kommer förmodligen att bo där i 2 månader i taget och sen vara hemma i någon/några veckor och sen flyga tillbaka (låter skitjobbigt), är det någon som har gjort något liknande eller varit iväg på solsemester/vanlig semester med spädisar?
Bild
Bild
Bild
Jennie1993
Alltid online

BF: 150920
Status: Gravid med nummer 2

Mitt Krypin

Re: Resa med spädbarn (2-3 månader gammal?)

Inläggav smulan_88 » 04 apr 2014, 23:08

Hittade en bra internetsida.. Dock har jag ingen egen erfarenhet. Men jag hade nog valt att vänta med en liten, detta då jag nu i efterhand inser vilken pärs det hade varit. Var mycket ändå med nyfödd/spädbarn. Hur är det med visum till en så liten? Och pass?

http://www.barnreseguiden.se/se/start/tips-råd/innan-flygresan-3156326
smulan_88
Alltid online

Status: Förlovad, har en liten dotter.

Mitt Krypin

Re: Resa med spädbarn (2-3 månader gammal?)

Inläggav Jennie1993 » 05 apr 2014, 06:35

smulan_88 skrev:Hittade en bra internetsida.. Dock har jag ingen egen erfarenhet. Men jag hade nog valt att vänta med en liten, detta då jag nu i efterhand inser vilken pärs det hade varit. Var mycket ändå med nyfödd/spädbarn. Hur är det med visum till en så liten? Och pass?

http://www.barnreseguiden.se/se/start/tips-råd/innan-flygresan-3156326

Att vänta hur länge som helst går tyvärr inte, visum och pass ska tydligen inte vara några problem. Bara att ansöka som vanligt :-)
Bild
Bild
Bild
Jennie1993
Alltid online

BF: 150920
Status: Gravid med nummer 2

Mitt Krypin

Återgå till Resa med barn
Annons: