-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Resa utomlands v28-29?
16 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Resa utomlands v28-29?Ang komplikationer efter hemkommen resa så verkar det väldigt långsökt då de säger att flygning inte ska påverka fostret eller graviditeten, men meddela gärna även detta om du får fram något viktigt
Re: Resa utomlands v28-29?tt78: Som sagt, det är obekräftade uppgifter. Min vän kan visserligen svamla ibland, men hon lät väldigt säker. Antar att hon är rätt insatt i försäkringsfrågor då hon förlorat två barn efter fullgångna graviditeter. Men jag ska absolut kolla upp det för min egen skull eftersom vi också ska resa efter v. 28.
Re: Resa utomlands v28-29?tt78: Jo, angående Europeiska så verkar deras försäkring väldigt bra ja. Det kostar dock 720 kr för 4 veckor när jag kollade. Vet inte vad det kostar hos andra bolag...
Re: Resa utomlands v28-29?Usch, då stackars din kompis....
Europeiska för mig skulle kosta 260 kr för 1 v medans Gouda skulle kosta 531 kr (och då ingick ej skydd för barnet i Goudas) så det känns som om det ändå var bra pris på Europeiska.
Re: Resa utomlands v28-29?tt78: Oj! Vilken prisskillnad!
Ja, det har varit jobbigt för oss alla. Men nu har hon en 3-månaders frisk och supersöt son. De har en dotter sen innan också, som blir 6 år i sommar.
Re: Resa utomlands v28-29?tt78: Jag åkte ett par gånger mellan Dubai där jag bodde då och Sverige. Sista resan i v 34 gick hem till Sverige. Jag hade aldrig någon försäkring. Det hade inte spelat någon roll för oss eftersom jag redan var gravid när jag ville teckna en internationell försäkring men det gick ju förstås inte så vi betalade för all sjukvård själva. Som tur var gick allt utan komplikationer. Hoppas ni hittar något.
16 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|