-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Ricinolja
38 inlägg • Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Re: RicinoljaJag frågade min bm om ricinolja,hon sa att om man ska ta det,så räcker ca20ml,då var det ingen fara.Tror att man som första gångs föderska inte behöver va så orolig för att det går för fort,men jag hade nog aldrig vågat med nr 2 eller 3.
Eftersom bf är idag så tänkte jag vänta några dar till innan jag tar till drastiska åtgärder.
Re: RicinoljaJag har tagit det 2 ggr, men då tog jag endast 15ml men inget annat hände mer än att jag sprang på toa hela tiden
Har en kompis som var tvungen att ta det 2 dagar på raken.. Sen födde hon sin lilla flicka! fast det var hennes 3 dje barn så tog det ändå 8 timmar... Vi får väl se vad som händer dom närmaste dagarna, om det kommer en bebis el inte Min son födde jag på 40 min efter första värken, så man kan ju alltid hoppas på att denna kommer att gå lika snabbt
Re:[quote="Josephine"]att slemproppen måste ha släppt.quote]
hejj är du helt säker på det?
Re: Ricinoljajag kan inte för allt i världen fatta varför man vill forcera fram en förlossning alls! varför kan det inte få starta när det startar??
ingen bebis stannar ju i magen förevigt, vad gör lite övertid??? nej fy.
Re: RicinoljaFrågan är vad som är bäst. Att sätta igång en förlossning med medicinsk hjälp i vecka typ 42 eller ta ta ricinolja i rek mängd (ca 1 msk) i vecka tex 41. Ricinoljan känns ju endå rätt naturligt vilket inte medicinska åtgärder är med tanke på att det ökar risken marknat med snitt i slutänden iallafall. Eller är jag ute och cyklar?
Mamma till Heiley (110123)
Re: RicinoljaDu är ute och cyklar!
Ricinolja är kraftigt laxerande och det enda du åstadkommer är buksmärtor, diarré och uttorkning. OM nu förlossningen startar…..vilket är väldigt osäkert, kanske du inte har krafter kvar till det hårda arbete det innebär att få en baby……och då ökar risken för kejsarsnitt. Försök att hitta en enda vetenskaplig artikel där man kan påvisa att förlossningen sätts igång efter intagande av laxermedel. Jag tror inte att du kan hitta någon….seriös i alla fall. Din baby kommer när dess tid är inne. Mormor (sjuksköterska)
Re: RicinoljaLillanQ: Ja fast nu säger jag ju inte att det måste fungera men enligt många så kan det göra det. Det jag menar är att tar man inte så stor dos av det OCH förlossningen ev skulle starta så kanske det endå är bättre än att sätta igång en förlossning på medicinskt sett.
Jag pratade med min BM idag ang just ricinolja och enligt henne så är det helt ofarligt men att det absolut inte behöver sätta igång en förlossning. De brukar inte rekommendera det eftersom det är kraftigt laxerande MEN att vill man prova det så är det ok att göra det. Man ska dock ha i åtanke att man kan få mest problem vad gäller magknip etc men som sagt ofarligt. EV så testar jag det OM inte förlossningen satt igång typ på onsdag eller liknande (ska på ställningstagande ang ingångsärrning på torsdagen), dock är jag inte helt säker ännu. Mamma till Heiley (110123)
Re: RicinoljaJag blev som sagt rekommenderad att ta det mot förstoppning av min barnmorska och det gjorde ju inget heller om förlossningen startade *wink, wink*. Men hemskt var det! Som att vara supermagsjuk.. Allt det gjorde var att jag var helt slut när förlossningen började. Och den startade inte av oljan...
38 inlägg • Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
|