-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Ricinolja
38 inlägg • Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
RicinoljaHar en liten fråga angånde denna olja ? Någon som provat och vad har effekterna blivit?
Har även läst att det inte är någon bra idé, någon som har erfarenhet ang det? BF idag, och tänkte att man kanske skulle prova det under veckan ? Haha Kanske fungerar, eller är det inte något bra sätt att få förlossingen att starta?
Jag har faktiskt provat ricinolja de två siata förlossningarna och det funkade.
Men du får sitta på toa mycket kan jag säga men det drog igång värkarbetet första gången jag testade, jag var då en dag innan BF, andra gången avstannade värkarna två veckor innan BF men min man åkte o köpte ricinolja o sen drog det igång igen på allvar, men som sagt sex funkar också!
Min kompis tog det i går två timmar senare var det i gång...man ska ta en matsked olja och dricka en lättöl annars fungerar det inte...+ att slemproppen måste ha släppt...ska till bm på måndag hon ska kolla om jag är öppen + göra en hinnsvepning sen ska det hem och drickas...
Okej, nej jag har heller inte sett till någon slempropp, tittar noga varje gång jag får på toa men icke!! Jaa det hoppas jag med, är det ditt första barn ? Men va konstigt det kommer kännas att dricka en lättöl
En jobbarkompis till mig (som är sjuksköterska) körde med ricinolja och fick igång sin förlossning. Hon sa dock "fast som sjuksköterska kan jag inte rekommendera det", men menade att hon gjorde det som privatperson.
Vi har testat färdknäppen idag, får se om det funkar... Annars blir det kanske ricinolja för mig med!
38 inlägg • Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
|