-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Ricinolja fungerar
12 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Ricinolja fungerarJag hade inga problem med ricinoljan när jag vänta mitt första barn. Fick tipset av en barnmorska som sa att jag skulle blanda det med typ coca cola eller något annat för blandar man ut det så skulle det tydligen inte ge såna extrema krampor m.m. Vet att min mamma tog det en gång utan att blanda ut det och hon fick riktigt ont i magen..
Jag fick inget sånt. Diarré fick jag men så hemskt var det inte och jag baja verkligen inte underförlossningen...! Det tog ca 3 tim ifrån första värken tills vår son va ute... Alla är olika vissa tål det och vissa tål det inte.. En del får si eller så, men inte alla.. Vi är olika och det är olika saker varje gång för varje förlossning. Men dör gör man inte! Man kan få problem med tarmarna det torkar ut, men det tror jag också beror på vad mycket du har i dom.. Är det tomt eller halvtomt så kan jag förstå, men vet man lixom att man har och inte gjort det på ett par dagar eller är väldigt hård i magen så ska man nog inte behöva oroa sig så mycket.
Re: Ricinolja fungerar
hejj! vilken vecka var du då i?
12 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|