-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Ricinolja fungerar
12 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Ricinolja fungerarJag har gått över bf dagen med några dagar nu.
Var hos läkaren igår och han sa att man kan testa hemma med ricinolja om man vill. Jag sa att jag googlat och att folk skrivit att man kan dö av det, både mamman och barnet och då skrattade han och sa att det finns mycket knäppa folk på internet och att man inte ska läsa allt man tror. Den här läkaren är tydligen en av den bästa i Stockholm, han var överläkare tom. Han sa att ingen skriver 10 gånger efter varandra "det funkar" utan om man ska skriva något så ska det vara ngt som sticker ut och då vill man försöka skriva något som folk får upp ögonen ifrån t.ex att folk dör. Hur som helst så sa han att jag kunde testa, men att ricinolja inte fungerar lika bra på förstföderskor som på mammor som redan fått barn för att förstföderskor är mer retliga och inte lika "känsliga". Tydligen ska man ta oljan, som sedan sätter igång tarmarna och då puttar lite på livmodern och då kan sätta igång värkarna. Men att det absolut inte är farligt att ta. Funderar på att ta, men undrar om någon annan förstföderska lyckats? Och fungerar den oljan? Någon som har testat? Vore kul att höra om er som testat den. kram Lina
Re: Ricinolja fungerarDet kan fungera, det är inte säkert.
Men jag skulle aldrig försöka få igång det själv med ricinolja och riskera att sitta och skita ut tarmarna i 10 timmar utan att en bebis kommer så jag väntar hellre tills det kommer igång av sig själv eller att jag blir igångsatt på Förlossningen.
Re: Ricinolja fungerarNä det är väl inte farligt, men man behöver ju alla krafter man kan få, så jag personligen skulle inte vilja starta en förlossning med diarré...
Re: Ricinolja fungerarHåller med tjejer
...det känns som om bebisen aldrig kommer ut o jag kommer o vara med mAGEN hela mitt liv
Re: Ricinolja fungerardet var några mammor här inne som tog ricinolja min förra graviditet. det fick ju faktiskt fart på förlossningen för flera men de mådde sådär! jag gick över 12 dagar men skulle aldrig kommit på tanken att prova det, hehe =)
mylittlebabyboy - har du provat hallonbladste? =) hoppas det snart drar igång!
Re: Ricinolja fungerarJag har hört att det värsta som kan hända är att man bor på toaletten. Men jag tänker att OM förlossningen startar och det blir en racerförlossning... Kul att krysta med diarré...
Re: Ricinolja fungerarJag tog ricinolja men inte för att sätta igång förlossningen. Jag har varit förstoppad hela graviditeten och fått tillhörande hemorrojder, jättekul!
Re: Ricinolja fungerarallt bajs kommer ut med bebisen ändå:) tror jag bajsade under hela förslossningen....ops.....ungefär som att klämma på en kaviartub
Re: Ricinolja fungerarOK bajset kommer inte ut i alla fall. Det kom inget för mig i allafall.
Dock röstar jag också för färdknäppen, sex, om du vill sätta igång.
Re: Ricinolja fungerarjag gick över tiden med max dagar,det vill säga 18 dagar!!!jösses vilken grej..
för mig så var det en rejält hårdhänt läkare som undersökte mig,en burk ananas och en promenad. på em kom teckenblödningen och dagen efter var jag öppen hela 2 cm! det kanske var läkaren,eller kanske ananasen....men vem vet;) de flesta skiter ju ner sig under förlossningen,det är bara o gilla läget. Men det du kanske behöver överväga är att orka efteråt,tro mig man vill inte sitta på toaletten på nån dag eller två efter en förlossning,men självklart är detta helt upp till dig. Uppdatera sen så får vi andra vets hur det gick. Lycka till!
12 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|