-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Ridning och graviditet - kissnödig!
3 inlägg • Sida 1 av 1
Ridning och graviditet - kissnödig!Någon som precis som jag har fortsatt att rida under graviditeten?
Nu är jag bara i vecka 17, och det har gått väldigt bra hela tiden, men har börjat bli helt otroligt kissnödig när jag rider lätt och galopperar. Det känns som jag har kissat på mig, det bränner liksom. Men sen kan jag ändå inte upptäcka att jag faktiskt gjort på mig! Nån som känner igen fenomenet? Antar att livmodern börjar bli så tung att den trycker på kissblåsan, och det gör inte ont, men är lite irriterande att tro att man kissar på sig hela tiden Annars tycker jag det funkar jättebra att rida än så länge! Tänker fortsätta så länge det går, om den lill* ska bli GP-ryttare så måste ju rytmen in i blodet, hihi...!
Re: Ridning och graviditet - kissnödig!Hej!
Jag skulle tipsa dig om att lägga av allt arbete på banan redan nu och sluta galoppera. Det är enbart när du "tränar" problem kan stötas på, om du hårdtränar är det även risk för missfall för dig fortfarande. Jag rider mysiga turer i skogen i skritt och trav (JÄMT sadel, annars kan det göra hemskt ont ibland) och om jag är på banan så kör jag det enkla, lite trav och skritt på volter, över bommar och skänkelvikning osv. Du kan även försöka stå upp i lättsits längre perioder i traven och se om trycket på blåsan lättar
Re: Ridning och graviditet - kissnödig!Hmm samma problem här. rider mest ut i skogen,men får hoppa av och ta kisspauser ibland........slutade förra graviditeten v.17 men det var endast för att jag fick foglossning......nu vill jag rida så länge det går....fältsits är ingen dum idé,men mina ben tröttnar så fort
3 inlägg • Sida 1 av 1
|