-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Risk för missfall efter abort?
5 inlägg • Sida 1 av 1
Risk för missfall efter abort?Hej! För ca 7 månader sen blev jag gravid och gjorde en kirurgisk abort. Nu är jag gravid igen och den här gången ska vi behålla barnet.
Jag nojar bara lite över hur stor risken är för att få missfall efter att man genomgått en abort? Jag vågar knappt röra mig för att jag är rädd för mf Tacksam för svar Kram till er! //Sandra
Re: Risk för missfall efter abort?Jag gjorde en abort i november 2009 och blev gravid igen april 2010 och är nu i vecka 28
Så för mig påverkade det inte att jag gjort en abort! Hoppas det lilla livet håller i sig!
Re: Risk för missfall efter abort?det påverkar nog inte någonting. jag gjorde en abort och ett år senare blev jag gravid och fick missfall, missfall är ju oftast att någonting är fel på fostret. det har nog abolut ingenting med om du gjort abort eller inte att göra. men om du är osäker så fråga barnmorska eller läkare tycker jag
Re: Risk för missfall efter abort?Det tror jag inte heller påverkar nåt utan att missfallsrisken är den samma som för de som inte varit med om en abort.
En kompis gjorde abort i ren panik för att det inte var planerat och 2 månader senare så blev hon gravid igen fast då planerat och födde en son.
Re: Risk för missfall efter abort?Tack så mycket för era svar
5 inlägg • Sida 1 av 1
|