-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Röda Hund vaccin innan IVF?
4 inlägg • Sida 1 av 1
Röda Hund vaccin innan IVF?Hej!
Jag har hört någonstans att man måste ta Röda Hund vaccinet innan IVF, om man inte har kvar antikroppar mot detta, och att man då inte skall försöka bli gravid på ett par månader. Stämmer detta? Tack på förhand! ♥ // Pooh ♥
MF aug-10 MA dec-10 Mathilda föddes 19 jan 2012 ♥
Re: Röda Hund vaccin innan IVF?Om du inte är vaccinerad för det tidigare så är det nog smart att ta det, men om du är vaccinerad så ska det vaccinet vara livet ut så som jag förstått det..
Röda hund är ju farligt att få som gravid nämligen, antagligen därför de rekomenderar det eftersom inte alla i landet är vaccinerade då många kommer från utlandet och då en del från länder där det inte är lika vanligt med alla dessa vaccin som vi har här och vaccinerar våra små bebisar med.
Re: Röda Hund vaccin innan IVF?Hejsan!
När min läkare skulle skicka remiss för IVF så upptäckte de att jag inte hade tillräkligt med antikroppar mot röda hund så jag fick åka och vaccinera mig. Jag vaccinerades mot röda hund när jag var mindre. Om det är så att du skulle behövas vaccinera dig så säger man till dig om det. Nu när jag vaccinerades igen får jag inte försöka bli med barn under 3 mån, som snart är över
Re: Röda Hund vaccin innan IVF?Tack för svaren!
Jag har nu lämnat blodprov för att se om jag har antikroppar kvar. Blev vaccinerad vid 18 månader och 12 års ålder. Hoppas jag har det så jag slipper den där 3 månaders väntan innan IVF // Pooh ♥
MF aug-10 MA dec-10 Mathilda föddes 19 jan 2012 ♥
4 inlägg • Sida 1 av 1
|