-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Förälder
-
Föräldrasnack
- > Shopping, mode & skönhet
- > Grattistrådarna
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Pyssel för barn
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Bak & tårttrådarna
- > Föräldrabloggar
- > Relationen & samlivet
- > Familj & livet som förälder
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
- > Barnaktiviteter & Leksaker
- > Bloggtävlingar
- > Familjen Annorlunda eftersnack
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Rökning under graviditet
9 inlägg • Sida 1 av 1
Rökning under graviditetBlir så irriterad på gravida som röker! Hur fan kan man göra det när man har ett barn i magen?
Såg en som stod och väntade på bussen i stan i morse! Ångrar att jag inte gick dit och sa vad jag tyckte till henne!
Re: Rökning under graviditetJag blir också sjukt irriterad på sånt, förstår inte hur man frivilligt kan utsätta sitt barn för något sådant.
Jag själv rökte innan jag fick reda på att jag var gravid, men när plusset kom så var det tack och adjö direkt. Skulle aldrig utsätta mitt barn för det. Make a pregnancy ticker_______________________________________________________________ http://PernillaSkonqvist.blogspot.com
Re: Rökning under graviditetBra!
För det är det jag undrar, varför är det ett svårt val? Det måste väl vara självklart att det är tack och adjö, eller?
Re: Rökning under graviditetJo för mig var det självklart
Make a pregnancy ticker_______________________________________________________________ http://PernillaSkonqvist.blogspot.com
Re: Rökning under graviditetMin kompis rökte under sin graviditet. Först brydde jag mig inte så mycket eftersom hon "trappade" ner för att sluta, genom att röka färre cigg+ att hon tog light. Men det som gjorde mig arg var att hon faktiskt aldrig slutade. Hon fortsatte sedan. Hur mycket vet jag inte. Men jag förstår inte hur man kan utsätta sitt barn för det. Man läser ju överallt att rökning kan leda till ex koncentrationssvårigheter, ADHD (har jag för mig), är tillväxthämmande för barnet och just under hjärnans två utvecklingsfaser så är det riktigt riktigt känsligt för barnet om mamman röker.
Jag vet inte riktigt hur tidigt man kan se att det skett en skada eller så, men ibland har jag varit orolig när det gäller hennes lilla dotter, ifall hon hänger med. Hon har varit "sen" med allting om man jämför med bekantas bebisar som är yngre. Jag vet att man inte ska jämföra eller leta efter att något är fel, och det gör jag inte. Men när hon var 4-5 månader och fortfarande inte riktigt kunde hålla upp huvudet själv så börjar man ju tänka på vad är vanligast? Jag har ju inte fått mitt barn ännu och vet inte när barnen börjar med allting och lär sig rulla runt, sitta, krypa osv. Så jag kanske är orolig för henne i onödan?
Re: Rökning under graviditetKan ingtet annat än att hålla med!
Så svårt borde det inte vara, handlar om att bestämma sej och tänka på ngn annan för en gångs skull. Fattar inte hur man kan stå och röka samtidigt som man känner bebisen sparka där inne. Vadå ego!?! Skulle aldrig kunna riskera att utsätta mitt barn för detta. Hade mått så fruktansvärt dåligt om jag rökt/snusat och så ha ett barn med ngn nedsatthet som kan bero på detta. Jag har snusat (var verkligen fast) och har slutat 3 ggr. Sista gången var 3 månader innan jag blev gravid. Bestämde mej för att nu jäklar ska jag sluta om jag verkligen ska skaffa barn. Finns liksom inget annat alternativ. Hatar även när vuxna röker samtidigt som de kör barnvagn. Ser så jävla illa ut! Också egoistiskt!
Re: Rökning under graviditetJag slutade oxå direkt när plusset kom:) Har inte haft några problem med det! Men innan jag blev gravid var jag på en fest med massa nytt folk. Vi var omkring 15 st. Jag skulle ut o röka o undrade om någon annan rökte. Till min stora förvåning var det en rökare vilken oxå var gravid! Snacka om att jag blev paff!
Re: Rökning under graviditetMen gud så sjukt. Gick hon ut och rökte framför 15 personer som såg detta också?
Re: Rökning under graviditetJapp. De flesta där kände henne o visste om det. Men för mig som inte visste blev det en chock!
9 inlägg • Sida 1 av 1
|