Maria Wigbrant

Hej! Trappa upp träningen successivt, känn efter hur det känns ...

Träningsrådgivare

Roligt att göra barn?

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Roligt att göra barn?

Inläggav Tillfälligt_alias 21 nov 2011, 13:33

Jag och sambon har bestämt oss för att börja försöka få ett syskon till vår dotter. Första riktiga försöket gjorde vi nu i november. Jag vet att det är för mycket att tro att det ska gå direkt, men man hoppas ju. Självklart kom tanten igår. Jag blir så arg, sen blir jag arg på mig själv för att jag blir arg och ledsen. Nu är det två veckor till nästa äl och 4 veckor till nästa bim. Jag försöker att inte tänka så, men är svårt. Vill ju så gärna bli gravid igen och ge vår dotter ett syskon. Jag trodde att det skulle kännas bättre den här gången, mindre stress, för vi har ju ett barn. Men jag hade fel, blir lika besviken nu när mensen kommer. Alla säger att när man fått barn blir man lättare gravid. Det verkar inte stämma.

Att göra barn ska vara roligt, inte stressigt och jobbigt. Hur gör ni andra som försöker, för att inte känna stress eller räkna dagar? Hur gör man för att inte tänka så mkt på att bli gravid?
Tillfälligt_alias
Stammis

Re: Roligt att göra barn?

Inläggav LenaC1984 22 nov 2011, 07:56

Jag räknade dagar och var helt besatt. mer nu än med första, ville ju ha ett syskon till dottern så fort som möjligt. Nu gick det väldigt fort för oss, men det var ändå jobbigt för jag kunde inte tänka på nåt annat och nu kan jag knappt tänka på nåt annat än att bebis ska stanna i magen.

Det var kanske inte ett svar du ville ha, men jag ville bara säga att det är svårt att inte tänka på det, kissa på stickor och räkna ner. Man vill ju så gärna och då är det svårt att inte tänka på.

Hoppas det snart tar sig för er <3
LenaC1984
Alltid online

Status: Gravid med nr 2!

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm