-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Rosa flytningar i v.34?
3 inlägg • Sida 1 av 1
Rosa flytningar i v.34?Hej!
Jag är gravid i v34, (idag v.33+6) och i morse gick jag på toa som vanligt, tittade ner och såg en liten rosa strimma/flytning! Jag har varit och kollat mig "där nere" för ca 1 vecka sen för att jag blödde när jag hade sex. Läkaren konstaterade att mina slemhinnor på livmoderetappen har växt lite ut och varje gång dom stöts till så blöder det. Men nu har jag inte haft sex på över 1 vecka och idag så kom det en liten rosa flytning.. Läste på nätet att rosa flytningar kan bero på att barnet är på väg men det kan jag inte tänka mig, inte ännu va?! Känner ju av lite sammandragningar men värre än så är det inte. Någon annan som oxå fått lite rosa flytningar sent i graviditeten och bör jag oroa mig om det fortsätter komma??
Re: Rosa flytningar i v.34?Hej
Ja man kan få en blödning som första tecken på att man ska föda men det tror jag inte i v 34 i och med att du inte haft riktiga förvärkar och sånt. Det är säkerligen dina slemhinnor som är känsliga skulle jag tro i och med att de redan konstaterat nyligen att de är "irriterade". Men om det kommer mer eller om du blir orolig tycker jag att du ska ringa till Förlossningen och fråga vad de tror. De kan ju per telefon ha en teori som lugnar dig alt så vill de kolla en gång till hur det ser ut. Men jag skulle inte tro att det är farligt men det är ju min amatör-bedömning och det är kanske bra att få en professionell bedömning när det är smärta och blödningar inblandade.
Re: Rosa flytningar i v.34?Hej!
Jag puffar på tråden lite då jag också har haft rosa flytningar under dagen! Jag är i V.36 (35+5) Har kraftiga sd, men inget som gör jätte ont.. Kan det vara tappen som börjar ge sig?
3 inlägg • Sida 1 av 1
|