-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
rumpan neråt?
5 inlägg • Sida 1 av 1
rumpan neråt?Var hos barnmorskan idag,då min barnmorska var sjuk fick jag träffa en annan,när hon skulle känna hur bebisen låg blev hon väldigt osäker på om den verkligen ligger med huvudet neråt,en annan barnmorska fick komma in och känna hon med men hon var lika osäker hon.....min "riktiga" barnmorska hade samma problem när hon kände för ca 4 veckor sedan och tog då oxå in en kolega som fick känna men dom kom fram till att huvudet låg neråt,men dom två som kände idag vågade inte chansa så jag fick tid för ett extra ultraljud nästa onsdag den 24e,är beräknad till den 29e,eftersom det ligger lite i släkten att föda tidigare så blir man ju oroliog att förlossningen ska sätta igång innan dom hunnit kolla....Är det någon som har varit med om att bebisen ligger med rumpan neråt? Känns det på nåt speciellt sätt eller finns det något annat "tecken" som jag kan hålla utkik efter?
jag tycker att det sparkas mest högt upp på höger sida av magen,ibland blir det som en stor bula under revbenet på höger sida och det har jag trott varit rumpan,antar att det är det dom tänker kan vara huvudet..... tycker att det känns nästan bara neråt när den hickar,och det känns ju som om hickningar borde kännas mest från huvudet... barnmorskan sa att sätter det igång innan ultraljudet så känner dom och gör ultraljud då,tycker egentligen att dom borde skickat mig på ultraljud redan första gången dom var osäkra,när det inte var så nära till förlossningen....
Sist jag var på ul trodde jag också att jag hade en rumpa på vänster sida av magen, men det visade sig vara huvudet, det är svårt att känna själv. Kan du inte få komma snabbare på ul? De kanske måste göra vändningsförsök om den inte vänder sig själv! Hickningar känns mest ifrån ryggen har jag läst någonstans.
Min yngsta son sa de var fixerad med huvudet nedåt när jag var i vecka 36. I vecka 38 åkte jag in till BB med kraftiga värkar och var öppen 4 cm, då upptäckte de att han låg i säte...
Jag kände ingen skillnad på det mot de andra som legat med huvudet före. De undrade på förlossningen om jag känt att han vänt sig därinne, men det kan jag inte påstå, däremot tror jag min BM hade gissat fel. Det är bara ett UL som kan avgöra helt säkert! Lycka till!
5 inlägg • Sida 1 av 1
|