Anna Wilsby

Hej Anna, din fråga bör skickas till barnmorskan här på MinBebis i...

Profylax

Så svartsjuk

Familjeliv, här diskuteras livet som förälder.

Så svartsjuk

Inläggav Magical 08 jan 2010, 17:20

Jag har ett jätte problem som jag bara vill ta upp här. Och behöver massa goda råd.
För tre år sedan lämnade jag min dåvarande man som varit otrogen mot mig. det var ett långt och jobbigt år med kämpande och tårar innan jag hittade min nuvarande man. jag trodde jag hade kommit över det hela. Jag gifte om mig i augusti och nu väntar vi barn. Saken är att jag blivit så himla svartsjuk. Misstänker hela tiden att det är något. Min man har en tjej kompis som han sms:ar med ofta. Även på nätterna ibland. Jag har tjuvkikat i hans tele och sett vad de pratat om. Det är inga jätte allvarliga saker men ändå så att jag blir ledsen.
Jag tror inte att han någon gång skulle vara otrogen mot mig (för han vet vilket helvete jag gått genom) men ändå är jag så rädd.
Han har en sk Iphone och den är med överallt. Tom på toa......
Jag vet nu inte vad jag skalll göra eller hur jag skall ta mig genom vårt lite struliga förhållande...jag vet att han döljer saker fast han nekar till det...och jag har inga bevis att lägga fram....
Snälla....vad gör jag???
TACK på förhand. KRAM
Bild
Bild
Magical
Stammis

BF: 100628
Bor: Hisings-Kärra

Re: Så svartsjuk

Inläggav MariaTheres 09 jan 2010, 12:02

Usch vad jobbigt. Jag känner igen det där med att man vet men att man egentligen inte har några "bevis". Vad är det de pratar om till exempel? Jag tycker för övrigt att det låter ganska konstigt och suspekt i sig att ligga och smsa med henne på natten, speciellt som en del gravida får väldigt svårt att sova. Jag vet inte vad jag kan ge för råd egentligen förutom att ni kanske behöver prata om det här? Visst att du kanske är lite mer känslig än andra på grund av otroheten men ja.. Jag har också blivit bedragen av en tidigare kille som inte var något att ha men jag litar fullt ut på min nuvarande sambo. Jag tror som sagt att mycket av din oro beror på hans suspekta beteende. Vad är det som de pratar om som är så viktigt att han inte kan vänta till morgonen? Jag skulle fråga ut honom om det tror jag.. Hoppas att allt löser sig! Kram
Användarvisningsbild
MariaTheres
Alltid online

BF: 100602
Status: Mamma till världens finaste gos!

Inläggav Längtan_väntan 10 jan 2010, 12:26

Hej Magical.
Jag är väl ingen expert men du är inte ensam om att vara svartsjuk. Min kille har vid några tillfällen oförklarligt haft porr i sin telefån, förklaringen var tydligen "hans vänner som skickade skiten"... Den telefånen är också med överallt och aldrig får jag kolla i den om jag inte snor den. Då anklagar han mig för att inte lita på honom. Jag blir äcklad av sånt och mitt självförtroende klarar det inte.

Angående ditt problem så tror jag att det bara finns en lösning, berätta för honom. Säg som det är, du har svårt att hantera "svartsjukan". Det handlar inte om att du inte litar på honom, utan att du (liksom jag) inte kan lita på dig själv, att du är lika fantastisk som han säger (hoppas jag att säger i allafall?). Varför ska hans smsa med henne och ge henne uppmärksamhet när DU är gravid med hans barn och det är dig han älskar?? Lägg fram det som det är, du mår inte bra av hans sms"smygande" och vill att han drar ner lite på det. Om han bryr sig om dig så måste han förstå.
kram!
Bild
Längtan_väntan
Stammis

BF: 090520
Bor: Kalmar

Inläggav succubusan 10 jan 2010, 12:43

Vad är det för bevis du har?

Om du har bevis på att han gör saker han inte borde, så släng det i ansiktet på honom och gå inte och dra på det..det mår du bara sämre av.
Bild
succubusan
Alltid online

Inläggav succubusan 10 jan 2010, 12:44

hmm läste fel... du har _inga_ bevis stor det ju.. :oops:

jag har inga råd att ge...vet själv hur jobbigt det är med svartsjuka.. :(
Bild
succubusan
Alltid online

Inläggav Zindra 15 jan 2010, 15:43

Det behöver ju inte betyda just otrohet men jag tycker att du ska prata ordentligt med din kille om vilka gränser som ni har. Fråga hur han skulle känna om du hade en killkompis som du sms:ade med väldigt mycket och då även på nätterna.

Antingen kommer att han svara att han förstår då hur du känner, eller så kommer han att svara att han inte alls förstår hur du känner och att han skulle inte ha några probs med att du sms:ade en annan kille ofta. Då har ni ju en längre väg att gå tillsammans där det handlar om att kompromissa fram en gräns för vad som är ok.

Viktigt att komma ihåg är ju att otrohet behöver ju inte alltid handla om nåt fysiskt. Du kan känna svartsjuka om din kille har en emotionell relation eller att han är mer lojal mot henne än med dig. Att du får känslan av att "vad är det som de pratar om som inte jag får ta del av". Det är nog rätt naturligt att känna så.

Gränser är som sagt olika för olika individer, men min personliga synpunkt på det hela är att jag kan undra vad denna tjej har för avsikter, som sms:ar en kille ofta och på nätterna, som både är gift och ska ha barn. Kanske kan du föreslå att ni bjuder över henne så att du också får lära känna tjejen, och att ni kan bli vänner alla tre? Beroende av vad du får för svar på det så kan du ju avgöra om din misstänksamhet och svartsjuka är befogad eller inte. Om de tycker att det är ok så borde du inte vara orolig för så mycket, men om det däremot är så att han vill ha relationen med henne exklusiv och privat så bör ju en varningsklocka ringa lite tydligare.

Kram!
Användarvisningsbild
Zindra
Stammis

BF: 090624

Inläggav Mjstiger 15 jan 2010, 15:57

Hejsan!

Kände du dig osäker innan du gifte dig?

Du vet den instinkten du har och många kvinnor som kan realitera sig med känner igen detta. Dem instinkterna brukar stämma tom 100% säkert, en (kvinnoradar) som jag brukar säga.

Att ha sin Iphone till toaletten??? Det är väl lite och ta i. sms på nätter? Har du kollat om det är inte skickat i koder??? Menar att det sms kan se oskyldigt ut fast det är mer än vad man tror.

Om jag skulle misstänka något skulle jag fråga min karl på en gång. Utan att tveka. Detta är et vanligt problem i förhållanden.

Men jag tror att du reedan vet svaret, ställ ett ultimatum, om det funkar så great for u and the family, men om inte då skulle jag se till att det blir skilsmässa, dela upp hälften som ni äger. Bye, bye.

Jag tycker att ni ska prata om detta riktigt ordenligt er själva eller en äktenskapsrådgivare. Innan ni gör något drastiskt.

MJ
Bild

Bild
Mjstiger
Alltid online

Inläggav Danem 15 jan 2010, 16:08

Det finns olika sätt att se på detta, som alltid.

Jag förstår din känsla att man blir orolig om ens man ligger och skriver SMS med en tjej mitt i natten, för mig spelar det ingen roll om det är en kompis för det är ändå olustigt.

Du har varit med om otrohet och nu är du dessutom gravid med massa hormoner i omlopp som kan göra det svårt för en, att han tar med sig telefonen på toaletten behöver inte betyda någonting alls utan bara att han spelar eller surfar medans han skiter.

Har du pratat med honom om detta?
Vad är det du tror han döljer för dig?

Det bästa är såklart att ni ska kunna prata om saken och reda ut vad som känns bra och inte. Jag tycker att det var ett bra förslag Zindra kom med om att du också ska få lära känna henne.

Vissa människor vet inte vad gränser betyder och även om det är oskyldigt från deras sida kan det verka något helt annat för en annan människa.
Hur det än går hoppas jag att det löser sig för er, att ni ska kunna prata och du får veta att allt är precis som det ska vara så du kan fortsätta njuta av graviditeten och erat liv! :)
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild

MIN FANTASTISKA BLOGG!
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav Magical 28 jan 2010, 11:16

Tack alla föe eran fina brev. Just nu känns det bara bra här. Vi har pratat igenom allt och nu....på mycket länge känner jag mig harmonisk.
Tack alla.
Bild
Bild
Magical
Stammis

BF: 100628
Bor: Hisings-Kärra

< Återgå till Familj & livet som förälder

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm