-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Sådan mor sådan dotter. Eller?
8 inlägg • Sida 1 av 1
Sådan mor sådan dotter. Eller?Är lite nyfiken. Man brukar ju säga att varje graviditet och förlossning är individuell men att man KAN titta på hur ens mammas graviditet och förlossning var för att ha ett hum om hur det kan tänkas bli för en själv.
Jag undrar om ni som fött barn hade liknande förlopp som er mamma. Min mamma födde både mig och min syster på 6 timmar vardera från första värken. Min moster födde sina två barn på 3 timmar vardera. Jag vet att det egentligen inte behöver betyda att jag också kommer att föda på så kort tid men min graviditet har varit väldigt lik min mammas. Inga besvär att tala om alls. Fanns det några likheter för er?
Re: Sådan mor sådan dotter. Eller?För mig å min mamma e inget likt alls å hon har fött 5 barn. Önskar att min förlossning hade varit som min mammas...
Re: Sådan mor sådan dotter. Eller?Nej min och mammas var också olika. Hennes var lätt och min var svår. Fast jag blev i och för sig igångsatt. Smärtan var inte så illa om jag minns rätt... eller är det önsketänkande kanske hmm...
Re: Sådan mor sådan dotter. Eller?Kan inte säga något om förlossningen då jag faktiskt inte vet så mycket om det där.
Min mamma minns typ inget från det.. Men jag vet att hon mådde illa och så under sin graviditet rätt länge dock inte outhärdligt. Lågt blodtryck så hon svimmade ett par ggr och så. Min syster mådde och mår skit när hon är gravid. Levande helvete tydligen, illamående ont överallt löjliga mängder vatten i kroppen och väldig viktuppgång. Jag å andra sidan mådde super! Jag mådde helt enkelt bäst. Det lilla illamåendet jag hade var i den grad att det var trevligt eftersom det var et tecken på att jag var gravid och gick över efter typ en vecka. Jag tröttnade inte på att vara gravid förens sista veckan. Mådde super och prima. Så nej, jag skulle aldrig påstå att man behöver vara lik sin mamma när det kommer till detta. Men med det inte sagt att man inte alls är det heller. Antar att vissa är lika där och andra är det inte, som med allt annat.
Re: Sådan mor sådan dotter. Eller?Jag hoppas verkligen inte att det stämmer, för mammas första (min storebror) föddes ungefär 2månader förtidigt med kejsar snitt då han ville ut men inte vänt på sig
Re: Sådan mor sådan dotter. Eller?Pratade med min mamma om detta igår, det verkar som att båda hennes kusiner också har problem, deras barn var också mycket tidiga. För att lugna mig sa mamma att det var annorlunda med mig, jag var 10 dagar sen. var beräknad 19onde maj men kom 29onde. MEN jag ville ut i vecka 25 så då fick hon ligga inne ett tag och ta det mycket lugnt för att förlossningen inte skulle dra igång då... Nu blir jag verkligen orolig!!!
Re: Sådan mor sådan dotter. Eller?DEt var inte lika för mig o mamma. Hon hade det mkt svårare... jag vet inte, kanske beror det på att hon födde när hon var 25 o jag 19 ?!
Re: Sådan mor sådan dotter. Eller?Har visserligen inte fött än, men min mamma gick upp väääldigt mycket i vikt och det gör inte jag. Jag har inte hennes gener. Min kropp har alltid sett ut som farmors gjorde.Och edt är jag glad för...
8 inlägg • Sida 1 av 1
|