-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Sagt av min barnmorska
27 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Re: Sagt av min barnmorskaJag visste inte änns att VUL fanns. Det har min BM inte änns nämt
![]() MA 8/1-12 (v17+2)
Re: Sagt av min barnmorskaProblemet är ju inte att vara vänsterhänt. Däremot tyder den ökade frekvensen av vänsterhändhet bland bebisar som "utsatts" för många ul på att ul påverkar fostrets hjärna. Det forskarna vill säga är att vi faktiskt inte vet exakt på vilket sätt bebisarna påverkas av många ul, men ATT bebisarna påverkas finns nu bevis för.
Re: Sagt av min barnmorskaHmm, skumt det låter. Men om nu vul/ul skulle ge fler vänsterhänta så borde väl flertalet tvillingar vara det eller? För vid tvillinggraviditeter gör man ju många tillväxtultraljud som jag förstått det, eller är de inte lika skadliga?
Re: Sagt av min barnmorskaMin mamma måste vara både hjärnskadad och smart eftersom hon både är vänster och höger hänt! Jag är högerhänt! En i min klass var vänsterhänt! Kunde inte förstå hur han kunde skriva med vänster hand. Sånt är svårt att förstå när man är ung och tyckte att självklart skall alla vara högerhänta som jag. Men det låter lite konstigt i mina öron som du berättade just.
Re: Sagt av min barnmorskaDet lät verkligen konstigt!. Min mamma gjorde ultraljud varannan vecka med mig dock kommer jag inte ihåg varför och jag är högerhänt. tror inte du ska lyssna för mycket på det. Jag har gjort 3 st hittills och ska göra ett könsUL snart och jag är inte ett dug orolig.
Mamma till Heiley (110123)
Re: Sagt av min barnmorskaJag har fått berättat för mig att vänsterhänt eller högerhänt endast är genetiskt. Finns det verkligen belägg för hjärnskada? Låter mkt konstigt i mina öron. Min sambo är v-hänt och läkaren sa då att det är femtio femtio chans för vänster eller höger.
Re: Sagt av min barnmorskajag är också vänsterhänt(eller bådahänt,använder båda händerna)skriver med vänster
27 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
|