Madeleine Kil...

Det är vanligt med tryck nedåt och du anger orsaken själv. Det har...

Barnmorskan

Saker DU inte visste om förlossningar

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Re: Saker DU inte visste om förlossningar

Inläggav MLITRANBERG 18 nov 2010, 09:34

Hua! Jag är har så otroligt låg smärttröskel. Men vad gör man inte för ett barn!?

Det jag är räddast för är att spricka så att jag måste sy. Det verkar hända ganska många? Jag har alltid varit otroligt rädd för att behöva sy någonting, och sista stället jag vill sy är just där nere.
MLITRANBERG
Nykomling

Inläggav madeleinenaaw 18 nov 2010, 09:37

Vilken rolig tråd!

Jag hade ingen aning om:

Att man kan hallucinera av för mycket lustgas.
Att EDA:n är värdelös.
Att det inte gör ont att krysta, förutom när man spricker. Då känns det som om någon står med en tändare i muttan på en.
Att man skulle behöva kissa i duschen i tre veckor efter förlossningen.
Att göra nummer två är hemskt och att man kan hålla sig i 16 dagar (inte att rekommendera)
Att man blir så svullen att det känns som om man går med en boll mellan benen.
Att bedövningssprayen som man får när man ska sys gör hiskeligt ont.
Att fikat man får på förlossningen är det godaste jag någonsin ätit, i hela mitt liv.
Att det inte gick att sitta på en vanlig stol på två veckor utan att sitta på en hög med kudddar.

Efter-förlossnings-tiden var ingen dans på rosor för min del direkt..
Bild
Bild
Användarvisningsbild
madeleinenaaw
Alltid online

BF: 111009

Inläggav Snigel 18 nov 2010, 23:05

Igen- det är så olika vilka upplevelser man får av förlossningen och vad smärtan blir. Jag kände inte ens att jag sprack, men däremot upplevde jag trycket i krystskedet som det värsta under hela förlossningen.
BildBild
BildBild
Snigel
Alltid online

Inläggav Misspurple 18 nov 2010, 23:08

madeleinenaaw: din upplevelse låter inte särskilt trevlig! :P
Användarvisningsbild
Misspurple
Nykomling

BIM: 091210

Inläggav soffilina 18 nov 2010, 23:13

jag tyckte eda var super, och tyckt det sved lite när bebis huvud stod i hålet, men inte värre än att nypa sej i låret typ! att bedövas innan jag vart sydd gjorde inte heller det minste ont =)

pressen mot ändtarmen, där bebis ska ut, HAHA no shit aså, DET är en känsla man inte kan föreställa sej i förväg!
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Inläggav madeleinenaaw 19 nov 2010, 07:51

Snigel skrev:Igen- det är så olika vilka upplevelser man får av förlossningen och vad smärtan blir. Jag kände inte ens att jag sprack, men däremot upplevde jag trycket i krystskedet som det värsta under hela förlossningen.

Ja, det är det sannerligen. Speciellt om man läser här, vissa har mindre jobbigt och upplevde en sak och andra upplevde förlossningen som jobbig och ser därför på saken på ett annat sätt. Men det är en rolig tråd att läsa om hur olika förlossningar kan vara. Jag hade det ändå ganska lätt om man jämför med andra jag känner. Jag sprack inte mycket, bara oturligt nog precis vid urinröret. Jag tyckte att det var befriande att få krysta, det gjorde för mig inte alls ont, man kände sig bara lite bajsnödig och det var så skönt att få trycka på. Det är kul att se hur man kan se så olika på en upplevelse som slutar på samma sätt, med en liten bebis!
Bild
Bild
Användarvisningsbild
madeleinenaaw
Alltid online

BF: 111009

Inläggav Snigel 20 nov 2010, 20:52

Apropå det där med jobbiga förlossningar så är det viktigt att veta att man kan få hjälp med att bearbeta en jobbig förlossning efteråt!
Jag stack huvudet i sanden fram tills denna graviditet var ett faktum, och jag tror att det var ganska dumt.
Så, ett tips: ta emot hjälpen som erbjuds om det varit jobbigt!
BildBild
BildBild
Snigel
Alltid online

Föregående

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm