Teresa Hellgren

Hej Soha! Koffein finns det i choklad, men främst i mörk choklad....

Kostrådgivare

Salt

När börjar magen synas & vad får man äta? Diskutera kropp & kost!

Salt

Inläggav midsommarmamman 24 jun 2010, 22:29

Hejsan, jag är gravid med mitt andra barn och jag minns från förra graviditeten att man ska minska på saltet....men jag kan inte minnas varför...??? Är det på något sätt farligt eller negativt med för barnet eller har det med min egen hälsa att göra, typ att jag inte ska svälla upp senare i graviditeten p g a vatten? Tacksam för svar. har inte varit superförsitktig med saltet men jag äter oftast inte så mycket salt i maten i alla falll i vanliga fall.
Bild Bild
midsommarmamman
Stammis

Re: Salt

Inläggav maria_73 26 jun 2010, 22:18

Om jag minns rätt så är det för att salt innehåller för mycket natrium och de flesta behöver sänka sitt intag. För högt saltintag kan göra det tyngre för hjärtat att pumpa runt blodet i kroppen och även höja blodtrycket. Man kan istället välja havssalt . Det var vad min barnmorska sa till mig. Men hör efter för säkerhets skull.
Användarvisningsbild
maria_73
Alltid online

Re: Salt

Inläggav Vitlilja 26 jun 2010, 22:40

Det beror nog mycket på att man inte ska samla på sig för mycket vätska i kroppen tror jag. Tror dock att det bara är att äta som vanligt om du inte äter så mycket salt annars och sen om du märker att du samlar på dig massa vatten kanske man kan dra ned på det då. Men jag håller med Maria, hör med barnmorskan, det är nog hon som har mest koll i alla fall :)
Bild
Vitlilja
Alltid online

BF: 110121
Status: Mamma till Alina<3

< Återgå till Kroppen & gravidkost

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm