-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Salt mat under graviditet
3 inlägg • Sida 1 av 1
Salt mat under graviditetHar börjat fundera över om det kan vara så att jag äter för mycket salt då jag blir lätt andfådd sista tiden. Jag är i v. 15 och inte överviktig. När man väl börjar titta på innehållsförteckning så finns det salt i stort sätt allt. Och jag måste erkänna att jag är en saltoman och saltar nästan allt i matlagning och älskar saltgodis. Kanske dags att ta sig en funderare... någon som som vet mkt om kosten vid gravidetet vad man inte bör äta dvs bör äta?? Med tanke på salt.
Re: Salt mat under graviditetAndfåddheten tror jag inte har med saltintaget att göra, men jag har också märkt att jag har ett enormt saltbehov nu. Jag som i normala fall är en riktig sötoman, äter godis nästan dagligen, äter nu nästan bara salta saker. Men dricker också rikligt med vatten, GLÖM INTE DET!!!!! Mycket vätska för att balansera upp saltintaget.
Re: Salt mat under graviditetJag kan erkänna att jag är dålig på att dricka vatten. Min sambo påminner mig nästintill varje dag. Dum som man är dricker jag inte ändå. Annat som juice och kolsyrat vatten dricker jag .Läste nu att kolsyrat också innehåller mkt natrium. Får ta och sparka mig själv i rumpan och se till att dricka vatten. Eftersom natrium höjer blodtrycket, därför jag tänkte på om jag var så andfådd emallanåt. Men som sagt, behöver inte ha med det att göra.
3 inlägg • Sida 1 av 1
|