Madeleine Kil...

Det är en rekommendation att man inte ska äta produkter som är gjo...

Barnmorskan

Salt mat under graviditet

När börjar magen synas & vad får man äta? Diskutera kropp & kost!

Salt mat under graviditet

Inläggav saras 28 feb 2010, 10:44

Har börjat fundera över om det kan vara så att jag äter för mycket salt då jag blir lätt andfådd sista tiden. Jag är i v. 15 och inte överviktig. När man väl börjar titta på innehållsförteckning så finns det salt i stort sätt allt. Och jag måste erkänna att jag är en saltoman och saltar nästan allt i matlagning och älskar saltgodis. Kanske dags att ta sig en funderare... någon som som vet mkt om kosten vid gravidetet vad man inte bör äta dvs bör äta?? Med tanke på salt.
BildBild
Användarvisningsbild
saras
Stammis

BF: 100817

Re: Salt mat under graviditet

Inläggav allessa 28 feb 2010, 11:06

Andfåddheten tror jag inte har med saltintaget att göra, men jag har också märkt att jag har ett enormt saltbehov nu. Jag som i normala fall är en riktig sötoman, äter godis nästan dagligen, äter nu nästan bara salta saker. Men dricker också rikligt med vatten, GLÖM INTE DET!!!!! Mycket vätska för att balansera upp saltintaget.
Bild

Bild

Bild
allessa
Alltid online

BF: 100729
Status: Gravid med vårat 6:e och sista barn.

Re: Salt mat under graviditet

Inläggav saras 28 feb 2010, 11:23

Jag kan erkänna att jag är dålig på att dricka vatten. Min sambo påminner mig nästintill varje dag. Dum som man är dricker jag inte ändå. Annat som juice och kolsyrat vatten dricker jag .Läste nu att kolsyrat också innehåller mkt natrium. Får ta och sparka mig själv i rumpan och se till att dricka vatten. Eftersom natrium höjer blodtrycket, därför jag tänkte på om jag var så andfådd emallanåt. Men som sagt, behöver inte ha med det att göra.
BildBild
Användarvisningsbild
saras
Stammis

BF: 100817

< Återgå till Kroppen & gravidkost

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm