-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Sambon vill inte behålla..
20 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Sambon vill inte behålla..sätter man på nån utan preventivmedel medvetet anser jag att man bara ska håll k*ften.
Re: Sambon vill inte behålla..Jag tror att ni tillsammans kan komma fram till något bra! Våga prata, din sambo kommer förhoppningsvis att ändra på sig
Re: Sambon vill inte behålla..Lider med dig, vilket jobbit läge. Men tycker också att han får stå sitt kast, som sagt är abort inget preventivmedel och han har vetat hela tiden att det finns en risk. Du verkar stark och säker i dina kommentarer om att du annars vill ha barn på egen hand, klart att det går! Stor lycka till med förhållandet och graviditeten!
Re: Sambon vill inte behålla..hej mummin jag har precis varit i din sist men dock hade jag och min bara varit tillsammans ett år och jag blev gravid och han hotade att lämna mig mm..
kan medela dig att nu 5 år efter försöker vi få barn och det går inte riktigt som vi vill, och han säger ofta att han ångrar sig för vi gjorde abort den där gången.. och han anser nu att det är hans fel att vi kanske inte kan få barn, vi har försökt i niomånader ska snart ge oss in i 10:de försöket men vi ger ju inte upp men det jag menar är att prata med din sambo och berätta om konsekvenserna kring en abort, det är inte så säkert tyvärr som alla säger har ju jag sett nu efter... och vill han inte vara delaktig ska du lyssna på dig själv vad du vill och inte vad han vill, är din kropp och ditt beslut.. finns många tjejer som har varit i din sist och det är inte lätt, jag ångrar än i dag min abort för den kan ha bidragit till att vi kanske inga barn alls kan få.. och detta kankse beror på jag inte vågade stå på mig och göra ett eget beslut utan lyssnade på honom. stå på dig vi finns här för dig och stöttar dig
Re: Sambon vill inte behålla..Jag tror att man kan bestämma sig för att ja jag vill ha barn med dig men inte just nu och ta ett svårt beslut. Jag tror även att man kan få en lycklig familj senare. Men det bygger på att man är två om att vilja vänta. Hoppas ni hittar en lösning för er!
Re: Sambon vill inte behålla..Lider med dig vnmotjej87! Jag hoppas verkligen de löser sig för dig/er!
Det är de som är min tanke, att de kan gå fel. Jag fick även missfall när jag var 16 år.. Och eftersom det är min stora dröm att skaffa barn vill jag inte ta risken. Jag är mogen för att få barn!! Visst jag är 22, inte jättegammal, men jag vill och kommer klara av de. Tack så hemskt mycket för alla svar! Jag ska ta tjuren vid hornen ikväll förhoppningsvis, så får vi se sen vad som händer. Må väl, mummi
Re: Sambon vill inte behålla..snälla mummin jag ger inte upp och inte min sambo heller det jag menar är att man kan bli så ledsen plus bara efter ett par veckor få en relation till fostret, tror det är de du fått och att det är därför du vill behålla de med... jag känner fortfarnade sorg över mitt val då och då ibörjan var det mer intensivt men nu bara då och då...
jag gav dig bara ett ex hur det kan bli och jag och min sambo har fått utstå mycket men vi är starka men som sagt jag ville bara du ska tänka en gång extra innan du beslutar dig.. för det är din kropp som du ska bestämma över... hur gick samtalet med honom???? kram
Re: Sambon vill inte behålla..Hej jag vet presis hur det känns, jag är gift och vi har 2 barn sen tidigare en som fyller 13 år och en på 3 år, nu väntar vi vårt 3:dje barn ( som vi pratat om att skaffa i framtiden) när han fick veta att jag/vi väntade barn kom det inte direkt som någon lycka, han sa bara att han tyckte att det var mycket redan nu med 3-åringen, efter en stunds pratande så bestämde vi oss för att fundera en stund var för sig, känns som om jag vill detta då jag inte vill hålla på att börja om hela tiden när barnen är större och en annan inte yngre presis. får hoppas att han ändrar sig. Lycka till till dej jag tycker att du ska prata med honom, försök att fundera båda 2. kram
Re: Sambon vill inte behålla..Hej och förlåt för att jag varit så dålig på att uppdatera! Förra måndagen var vi på gyn för att prata om hur vi skulle göra. Gjorde undersökningar och vul för att se att allt stod rätt till! Och de gjorde de, en 1.8 cm stor bebbe i magen och fick reda på att jag var i v 8+3! På vägen hem i bilen tog jag tjuren vid hornen.
" hur ska vi göra nu då?" frågade jag honom. " vi behåller de, va?" var hans svar! De gjorde susen att se de lilla tickande hjärtat där inne! Är så fruktansvärt lycklig nu Lycka till alla där ute!
Re: Sambon vill inte behålla..Hej!
Jag tycker inte det verkar lätt det där Men som många har sagt tidigare så får han stå sitt kasst, han vet ju som sagt om att du inte åt ngt preventivmedel. Om du känner sj att du vill behålla det så ska du göra det. Vill han inte stå sitt kasst så missar han ett väldigt betydelsefullt. Hoppas allt går bra iaf. Lycka till!
20 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|