Maria Wigbrant

Hej! Core är toppenbra träning. Det du ska undvika om separatio...

Träningsrådgivare

Sammandragningar...

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Sammandragningar...

Inläggav LängtanEfterNästa 25 sep 2009, 07:27

Som förstföderska har man ju ingen riktig koll på hur allt känns och vad som är vad... jag har 20 dar kvar innan BF och e nästan 100 på att min sammandragningar börjat på riktigt... men min fråga är: brukar de göra ont eller?? HAft lite ont i nedre delen av magen... hela dan igår var de så.. som mensvärk har jag hört att man ska känna men de e både de och smärta... E de nån som kännt likadant?? Börjar tro att lill*n kommer tidigare..
Äntligen dags för syskon :)
BildMake a pregnancy ticker
Användarvisningsbild
LängtanEfterNästa
Stammis

Re: Sammandragningar...

Inläggav Strumpan 25 sep 2009, 09:55

Svårt att säga. Det kan ju ha satt igång, men det kan även röra sig om förvärkar.
Man kan tyvärr få gå med ganska smärtsamma förvärkar länge innan det sätter fart ordentligt.

Hoppas att det inte dröjer alltför länge för dig nu :) .
[url=ht[url=http://tickers.families.com]Bild[url=http://tickers.families.com]Bild[/url]
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online

Status: Gift och mamma till två barn

Inläggav Stina 25 sep 2009, 10:05

Jag känner igen samma som dig med Ella var det mycket sammandragningar och ibland var det mer än bara mensvärk känsla. Men jag födde inte förän på bf+2 i alla fall.

Tar du alvedon?
Användarvisningsbild
Stina
Forumvärd

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Inläggav LängtanEfterNästa 25 sep 2009, 10:43

Stina: jag tog två Panodil igår när de var som värst... hjälpte bara en liten stund...idag e de som tur e lite bättre... men dan har ju bara börjat.
Äntligen dags för syskon :)
BildMake a pregnancy ticker
Användarvisningsbild
LängtanEfterNästa
Stammis

Inläggav *JoJo* 19 okt 2009, 16:16

Jag känner också molande värk som mens värk i nedre delen av magen och ryggslutet. Ibland ut i framsida lår. Jag har känt så till och från sedan vecka. 30 är nu i vecka 38. Nu kommer de mer och mer vilket jag ser som positivt. Men många säger ju att sammandragningar även inkluderar att magen blir hård som en boll. Det blir inte min när jag har den här mens liknande värken. Räknas det inte som sammandragningar då eller?
Bild

Bild
*JoJo*
Stammis

Status: Gravid med nr 2 :)

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm