-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
second hand Göteborg?
4 inlägg • Sida 1 av 1
second hand Göteborg?Hej!
Jag har tänkt att jag ska köpa så mycket som möjligt begagnat till bebisen och undrar om någon har bra tips på var man köper begagnade barnkläder, bebisprylar och mammakläder i Göteborg med omnejd, jag har hittat ett par affärer men det måste ju finnas fler?
Re: second hand Göteborg?Det är tyvärr ganska dåligt med secondhandaffärer med barn och mammatema i Göteborg. Är själv galen i att köpa begagnat och köper mest när det är "barnloppisar" som brukar anordnas på massa ställen runt om i stan i början på hösten och i början på våren (dvs det borde vara dags snart igen, jippie!) Jag var på Musikens Hus på barnloppis i sep/okt någon gång och handlade massor med bra grejjer. Mest barnkläder och mammakläder. Sedan har jag fyndat massa barnprylar (pulka, ullpläd, dockgrejjer, leksaker och lite kläder mm.) på GP:s fyndmarknad som brukar vara i friidrottens hus (vid slottskogsvallen) i september. Sen var jag nere på Frölundagymnasiet på en barnloppis. Jag bor i västra delarna av stan, som du ser på urvalet
Har handlat något plagg på Bytingen vid Norra Ullevi och kollat in på Björnen i Linnéstan, men där tyckte jag det var för dyrt. Har du hittat något ställe som jag missat tar jag jättegärna emot tips! Vi kan väl hålla tråden igång? Jag har ju både en liten och en i magen och tyvärr ingen alls att ärva av så det är mycket införskaffande av barnkläder som gäller (och jag vill gärna att det ska vara eko eller second hand). Min mamma bor utanför stan, så vi har varit på loppis is Alingsås och Vårgårda också och där skänker de prylar som inte är lika slitna som vad man hittar på "Skänkloppisar" som Myrorna och Reningsborg i Göteborg. (De ställena är bättre för möbler och prylar). Men ofta behöver man ju också en hel del extra förvaring när man ska ha en liten till och då är de ju bra. Jag funderar på att testa Saronkyrkan i Annedal, men de har lite skumma öppettider så det måste man kolla upp innan man går dit. Har inte varit där på år och dar och vet inte hur de har det med barngrejjer. Återkommer med rapport! Mammakläderna är tyvärr ofta ihopblandade med övriga kläder på vanliga secondhandbutiker, t ex Emmaus på Linnégatan. Jag har hittat något enstaka plagg när jag varit där och rotat, men absolut inte det finaste jag har. Och sen måste jag ju slå ett slag för tradera och blocket. De är ju så himla bra när man vet vad man vill ha och bara ska "leta reda" på det. Nästan allt finns, om man har lite tålamod i alla fall. Shit vad långt det blev! Men det är ju kul att leta och fynda och jag blev så glad över att någon annan var sugen på det. Lycka till och berätta gärna hur det går. /Linnea
Re: second hand Göteborg?Bästa secondhand-affären jag varit i hittils är:
http://www.nonbarnklader.cybersite.se/startsida.html Ligger utanför Åsa. Fräscha kläder till bra priser. Relativt stort utbud men det beror ju på att det bara finns ett exemplar av varje. Dessutom är innehavaren trevlig att prata med. Vissa plagg t.o.m helt oanvända med original-lapparna kvar.
Re: second hand Göteborg?Jag håller på att starta upp ett företag som säljer begagnde barnkläder som är fräscha och med bra priser. Söker efter lokal i östra delarna av Göteborg. Har haft många så kallade homepartyn. Besök gärna min hemsida:
http://www.useitagain.se (sidan är tyvärr inte nyligen uppdaterad och inte heller så proffsig...) för mailkontakt: mail@useitagain.se Just nu har jag kläder upp till 86 och kan inte köpa in mer förrän jag hittat en lokal. Har dock mycket fint upp till 86- allt från overaller till bodys, byxor, tröjor mm. Hör gärna av er!
4 inlägg • Sida 1 av 1
|