Marina

Hej Martina! Jag tycker inte att du ska oroa dig för att ett mätvä...

Fråga BVC

Separation, han vägrar flytta

Familjeliv, här diskuteras livet som förälder.

Separation, han vägrar flytta

Inläggav godisnilla 08 maj 2010, 23:25

Usch, allt är så tråkigt jobbigt... vart ska man börja?
Det är så att jag har en 5-åring och en liten på snart 5 månader, bor med deras pappa men jag vill inte detta längre.
Det har varit dåligt mellan oss länge, tyvärr, men man har inte velat ge upp för lätt, jag har väl mer velat ändra på honom. Allt är en lång historia som jag inte ska tråka ut nån med, men nu är det så att jag vill inte vara i detta sk förhållandet längre och det går ut över barnen nu, dvs att min äldsta klagar ofta över huvudvärk och ont i magen och läkaren hittar inte fel efter undersökning och blod- och urinprov. Min tanke är ju att hon är orolig och tänker på varför mamma och pappa bråkar, inte delar säng etc etc. Jag vill verkligen inte att inte mina barn ska vara hemma eller höra när vi tjafsar men det blir tyvärr ända smågnabb om det mesta numera

Har pratat med barnens pappa om detta att jag inte vill mer, älskar inte honom och jag vill att han flyttar.
Lägenheten är min, dvs den står på mig enbart. Vi var tyvärr separerade en gång innan pga andra omständigheter.

Nu till mitt dilemma HAN VÄGRAR FLYTTA!!! Vad ska jag göra?????
Jag har väldigt god lust att bara slänga ut hans skit men jag har ju en 5-åring!!!!

Snälla, finns det nån i samma sits?? Jag vet verkligen inte hur jag ska hantera detta och mår skit, mest för barnens skull.
Bild
Användarvisningsbild
godisnilla
Nykomling

Re: Separation, han vägrar flytta

Inläggav soma 09 maj 2010, 06:39

Hej, vad trist att det inte funkar :( Jag sitter inte i samma sits, men jag har ändå ett tips. Nu berättar du ju inte jättemycket om det, men det känns som att ni inte pratar så mycket. Kanske är det så att ni småbråkar och försöker hålla nere nivå "för barnen", men som du själv säger så känner de av bråken i alla fall. Mitt tips är att ni försöker lämna bort barnen en dag (kanske blir svårt med den lilla beroende på om du ammar osv men jag tror att ni behöver vara HELT ensamma). Sen får ni spendera dagen med att prata fritt (ev skrika och gråta) om hur ni ska göra i framtiden. Ni måste försöka komma överens om hur ni ska leva. Att han bara vägrar flytta är ingen lösning och även om lägenheten står på dig har han ju vissa rättigheter (titta på sambolagen).
Hoppas att det löser sig för er! Lycka till!
Bild
Användarvisningsbild
soma
Alltid online

Bor: Stockholms län
Status: Mamma till världens finaste Elvira!

Inläggav docki_87 09 maj 2010, 11:13

samarbetssamtal kanske kan vara något? kanske även att den lilla 5åringen får komma till någon att prata... bara ett tips som kan vara värt att prova. hoppas de löser sig mellan er och barnen! :)
Bild

Bild
docki_87
Stammis

BF: 260810

Inläggav godisnilla 10 maj 2010, 23:04

Kommunikationen funkar inte när den ene inte vill prata, eller inte "hinner" för att han spelar data alltid...
Jag tjatade om att vi behövde komma till familjerådgivning innan allt brakar men han vart inte intresserad, efter typ ett år tyckte han att vi kunde gå dit, då sitter han och säger att han inte vill mera, med oss!!
Det har varit mycket mer skit som vi inte kan lösa, det har gått för långt...
Bild
Användarvisningsbild
godisnilla
Nykomling

Inläggav docki_87 12 maj 2010, 20:28

ja vill han inte finns det ju inte heller någon anledning för honom att stanna kvar.. hoppas det snart blir lungt för din del
Bild

Bild
docki_87
Stammis

BF: 260810

Inläggav stajners 12 maj 2010, 20:55

Enligt sambolagen så är det ju den som är i mest behov av lägenheten som har "rätt" till den. Då spelar det ingen roll om den bara är skriven på dej. Men känns som att det är du som är i mest behov med tanke på att ert yngsta barn är så pass litet och då sägs det ju att barnet ska vara mest tid med mamman. Oftast bara ett par timmar med pappan.

Om jag vorde du skulle jag kontakta en familjejurist så du vet vad du har för rättigheter mm. Lär nog behövas med tanke på barnen och att pappan kanske kan ställa till det mer och det är ju dumt när barnen kommer i kläm, för det blir ju gärna så.

Det går inte att fixa med en annan lägenhet dit du kan flytta? Beror ju självklart på hur bostadsläget är där du bor men att strida löser kanske inte problemet heller. Kanske bara blir värre istället...

Lycka till!
Bild Bild Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

< Återgå till Familj & livet som förälder

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm