Annons:

Septemberbebisar

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Re: Septemberbebisar

Inläggav Konditormamma » 23 jan 2014, 22:20

Vad skönt!
Jag har ju fram till nu haft ont i magen nästan hela tiden, som mensvärk/molvärk... Ibland har det känts precis som sammandragningar/kramp men det kan det ju såklart inte vara!

Det där hade jag ingen aning om faktiskt ... Vad konstigt att det är så eg.

Var det värt att göra ett vul? Funderar lite på att göra ett :)
Konditormamma
Nykomling

BF: 140920

Mitt Krypin

Inläggav Kotten14 » 24 jan 2014, 08:47

Jo, jag tycker absolut det var värt att göra ett vul. Det var en lättnad att se hjärtat slå och jag har slutat titta efter blod när jag går på toa. (Har haft ett MF så jag är lite nojjig). Fast det absolut bästa med VULet var att dagen efter sjönk det in att det faktiskt är något där inne som har ett hjärta som slår.

Jag har faktiskt ett nytt vul bokat mellan vecka nio och tio. Ser det bra ut då kommer vi berätta för bonusbarnen. De lyckades hålla det hemligt när deras mamma var gravid så det tror jag de gör med oss också :)
De tjatar efter ett syskon :)
Kotten14
Stammis

Mitt Krypin

Inläggav dorislouise » 24 jan 2014, 12:25

är en tjej på 20 år från skåne , plussade igår samma dag som jag gifte mig , så det var en stor dag att fira !
beräknad förlossning är 26 september , har även en dotter sens innan född 2010.

har dock inte fått så mycket symptom ännu förutom att jag är öm i brösten .
jag önskar er andra all lycka och hoppas att allt går bra ! :)
dorislouise
Nykomling

Mitt Krypin

Inläggav angelikaandersson » 24 jan 2014, 23:03

Hej alla och grattis till alla oss :)

Är gravid i vecka sex och är genom förkyld och har hög feber.
Är sjuk orolig över att det ska påverka bebisen. Har även varit gravid två gånger innan (Missfall) och båda dem gångerna har jag mått superilla redan i vecka 4-5, vilket jag inte gör nu. Någon annan som haft det såhär ? hur gick det då för er ?
angelikaandersson
Nykomling

Mitt Krypin

Inläggav irene79 » 25 jan 2014, 09:51

Hej Jag är ny här.
Väntar mitt 2a barn och plussade :D den 17Januari.
Hade ett tidigt missfall i oktober så nu hoppas jag allt ska gå vägen.
BF är 140924 någon annan som väntar samma dag?
På tisdag skall jag på hälsosamtal kan ej minnas att jag gick på något sånt förra gången?
irene79
Nykomling

BF: 140922

Mitt Krypin

Inläggav Porotito14 » 28 jan 2014, 20:19

Jag gjorde ul i fredags bara för att försäkra mig om att det finns en liten böna i magen och för att jag några dagar tidigare blödde, den fick jag boka privat..men det var det värt!! Maken och jag blev så glada när vi såg en liten liten vars hjärta slår :) trodde att jag skulle få göra vul men det gick bra på magen. Bm kom fram till att jag då var 7+0 men det var unte så lätt att mäta. Jag vet att jag hade äl 18-19/12 så det sämmer nästan.
Blodet som kom ut var brunt vilket betyder att det är gammalt blod och jag hade inga smärtor. Tror att det var för att maken och jag hade haft samlag, så vet jag inte om jag vågar ha mera samlag.

Har ni haft samma problem? Har ni avstått samlag då?

Om två veckor har vi inskrivning. Tycker att dagarna går så långsamt :-) och illamåendet smyger sig på mer och mer..men har ännu inte spytt. Sover väldigt mkt gör jag oxå :-D
Porotito14
Nykomling

Mitt Krypin

Inläggav Kotten14 » 29 jan 2014, 14:31

Åh, vad härligt att ni fick se hjärtat slå.

När det kommer till sex har jag den senaste tiden mått så illa så sex har inte riktigt varit jätte roligt. Sen ska det ju vara helt ofarligt och jag tror det är det också men efter att jag får orgasm så är det inga roliga sammandragningar som drar igång. Dessutom är min mage rätt svullen på kvällarna så min kille är inte riktigt så het på gröten när det finns en bebis i magen.

Jag tycker det känns lite konstigt, ska vi inte ha sex på nio månader nu....
Kotten14
Stammis

Mitt Krypin

Inläggav Sirzan » 29 jan 2014, 21:22

Att ha sex ska inte vara någon fara alls för barnet. De ligger säkert i livmodern. Men sen att de känns lite konstigt kan jag hålla med om. Mina tidigare graviditeter har lusten dalat under. Men jag tror nog ni kommer igång och får till de. Vissa kvinnor blir ju jättesugna när de är gravida. :D
Sirzan
Alltid online

Bor: Pilgrimstad

Mitt Krypin

Inläggav Callisia » 04 feb 2014, 20:12

Hej alla mammor!
Jag är 28 år och väntar mitt första barn. Beräknas komma ut till världen 20 sept. Jag är i vecka åtta (7+2) och ska till första besöket hos barnmorskan om ett par dagar. Spännande! Känns som man inte vågar hoppas för mycket förrän man kan se ett litet hjärta som pumpar.

Jag och min man bor i USA så det känns lite sådär halvbra att jag inte kan gå till en svensk barnmorska och sedan föda i Sverige. Men det går säkert precis lika bra att föda här också, bara jag som är lite Sverigekär.

Jag har mått illa lite från och till i några dagar. Det värsta är att jag inte har någon matlust alls. Det enda som jag lättast äter är corn flakes med mjölk. Juice är gott också, och salta chips(illa!!). Har gått ner ett par kg men försöker verkligen sköta maten bättre...det är svårt. Någon annan som känner som jag gör med dålig aptit?

Här i USA rekommenderar barnmorskorna att man ska äta vitamintabletter under hela graviditeten. Är det så i Sverige också? Jag menar, självklart måste jag äta alla ämnen som behövs för utvecklingen men att få i sig mha tabletter verkar så märkligt. Det enda jag äter är folsyra. Får väl se vad dom rekommenderar mig att äta efter mitt första besök. Nervöst much!
Callisia
Nykomling

Mitt Krypin

Inläggav RosaHulken » 05 feb 2014, 19:57

Folsyra eller vitaminer e bra att äta under hela graviditeten för att de ska finnas en god nivå av allt, inte alltid man känner att man kan äta allt o då e ju de ett bra komplement :) o ja, de säger dom här med :)
Bild

Bild
RosaHulken
Alltid online

Status: Mamma till Elvira <3

Mitt Krypin

FöregåendeNästa

Återgå till Gravid forum
Annons: