Teresa Hellgren

Hej Erika! För några år sedan pratade jag med en barnallergolog p...

Kostrådgivare

Septemberföräldrar 2012 - snacktråd

Diskutera graviditeten med andra som också har beräknat förlossningsdatum i september!

Re: Septemberföräldrar 2012 - snacktråd

Inläggav Sat 08 feb 2012, 13:35

Vad dumt att inte få kolla upp lilla bönan tidigar när man faktiskt inte har någon koll. Jag har ingen aning om min graviditet startade när jag tror eller om den än äldre... Min mens var väldigt nyckfull så jag tänker propsa på ul. I slutet av förra graviditeten ville de kolla med ul i tid och otid så tycker inte att det borde vara ett problem nu i början på denna :)
Sat
Stammis

BF: 120918

Inläggav Tusselina 08 feb 2012, 16:55

Hej!
Jag skrev och klagade tidigare om ni minns över trötthet och illamående. Är i vecka 10+3 och helt plötsligt är tröttheten och illamåendet borta..
Skönt att må bra, men såklart börjar man oroa sig. Läste dock någonstans att illamående och trötthet kan börja försvinna vecka 10-12.. Så vad tror ni? Någon som känner igen sig?
Tusselina
Nykomling

Inläggav sennah 08 feb 2012, 19:21

tusselina: mitt illamående och trötthet har oxå försvunnit de senaste veckorna och nu går jag in i vecka 12, så ja, det är nog vanligt att symtomen börjar försvinna då. dock är mina bröst fortfarande supersuper ömma och jag har börjat få mer molvärk från att livmodern växer antar jag..
sennah
Stammis

Inläggav sivans 08 feb 2012, 19:42

Vad konstigt det känns att jag mår så pass himla bra, när jag väntade min dotter så mådde jag jätteilla mellan vecka 6-7 och 13.
Går in i vecka 10 imorgon och att må så bra känns både bra och dåligt.
När man mår illa så vet man att det är en liten där inne :)
Användarvisningsbild
sivans
Alltid online

BF: 120913
Status: Gravid

Inläggav walstalinda 08 feb 2012, 19:57

Jag och mannen hade VÄRLDENS diskussion om hur vi ska berätta på jobbet. Vi jobbar på samma jobb och chefen vet redan MEN jag mår dåligt och kräks på förmiddagarna så jag tycker att det skulle underlätta om dem andra visste varför jag springer till toaletten hela tiden. Plus att jag behöver få lite annat (kontorsarbete) att pyssla med för att jag reagerar på lukter inne på jobbet och behöver nära till toaletten.

Jag tycker att man kan gå in till min kollega och säga att Hej! Jag är gravid och pga det mår jag ganska dåligt på förmiddagarna och om du har mycket att göra så hjälper jag gärna till med dina arbetsuppgifter då jag har svårt att vara produktiv på golvet just nu.

Han tycker att det låter som att skylla ifrån sig på graviditeten och att jag då får graviditeten att låta som något negativt... Och jag bara men lilla gubben... Om jag inte var gravid skulle jag inte behöva göra det här.

Suck.. Till saken hör att min tjänst just nu är ca 80/20 - kontor/produktion.

Hur har ni gjort/ska göra?
Inte kan väl en graviditet någonsin vara att se som negativ?
walstalinda
Alltid online

BF: 120915
Bor: Nyköping
Status: Väntar tillökning! <3

Inläggav Linosh 08 feb 2012, 21:00

Tjenis penis!!! 8)
jau... vecka 7 nu snart 8...
Så kul att läsa om allas symptom..

här är man bara trött tröttare och tröttast...inte jättemånga symptom vilket är lite läskigt...
illamående lite diffust mest på em... hm... ja men an ska nog inte jämföra graviditeter även fast man inte kan låta bli...

Har varit på hälsosamtal och bad att få göra ett vul alt ul. Hon tyckte absolut att jag skulle få komma på ul i v.10 (efter MF v.13 i nov)Hon tog min oro på största allvar och det känns så bra. Hon sa också att de helst föredrog ul framför vul för att slippa påfresta så llite som möjligt... vet inte vad hon menade med det men är så glad att få göra ett ul test den 1/3!!! :D

Ursäkta egoinlägget....
ha en bra kväll tjejer!!
BildBild

BildBild

Bild

MF i v.13 nov 2011
Användarvisningsbild
Linosh
Alltid online

BF: 120926
Status: Längtan efter syskon är enorm!

Inläggav Catwomen 09 feb 2012, 05:00

Linosh: Har du kicki denna ggn med?

Kan hon inte fixa ett till mig med... vill ju inte vänta i 2 månader till. Räcker med -Titta där är fostret som det ju kallas från och med söndag har jag läst. Kan ju ta max några minuter...

Fick frågan vad jag oroade mig för med av kollegan igår då vi fått besked om barn som fått diagnos. Hon trodde jag skulle känna oro att det kanske kunde hända mig med, MEN måste säga att då är missfallsoron större. ALLA mina kompisar utom 1 har fått missfall sedan vi alla fick barn 09. Mina odds känns inte alls bra faktiskt... inte för att jag tänker på det hela tiden men visst tusan gnager tanken.
Bild

Bild
Catwomen
Alltid online

Inläggav FiaMia 09 feb 2012, 08:10

catwomen: jag har också fått frågan om jag inte är rädd för att få ett barn med diagnos. men jag är precis som du, är mest bara rädd för missfall. sambon däremot, han är mer rädd för det förstnämnda. han har tanken att vi har fått så många friska barn, har vi verkligen sådan tur att vi kommer få ett friskt till. hemsk tanke,,, usch!

idag är det -17 grader här, fryyyser och är trött. ska bara vara hemma och inte göra något alls:) Tycker att tiden går rätt sakta...

och om ni har trist så får ni gärna gå in och läsa min blogg, jag har inte gått ut med att jag är gravid igen, men det kommer väl så småningom:) http://www.frida26.blogg.se

kramar på er
// FiaMia
FiaMia
Stammis

BF: 120929
Status: Gravid med mitt fjärde <3

Inläggav Marija 09 feb 2012, 10:49

Hej på er
Allt rullar på, mitt värsta illamående la sig för en vecka sen typ och det väcker ju diverse oroskänslor :) Men jag har ju sett det lilla hjärtat så det är bara att glida med. Jag är väldigt känslig för dofter speciellt på morgonen, jag får kväljningar av det mesta. Jag tyckte att en chokladmuffins smakade fisk i helgen. Så lite symptom har jag allt :)

Hoppas ni får må bra tjejer och att ni njutar av graviditeten!
Användarvisningsbild
Marija
Alltid online

Inläggav längtarenmassa 09 feb 2012, 14:05

Det värsta nu för mig är ett ständigt illamående, hungerskänslor och extrem trötthet.. Orkar inte göra nånting, mer än att äta:P Ser ut som sju svåra år så vem som helst kan nog se på mig att det är ngt som inte stämmer:P Har fått sjukskriva mig på jobbet denna vecka, berättade för chefen så hon inte skulle undra.. nån mer som mår såhär att det liksom inte finns någon ork eller lust till någonting? jag är i vecka 6+4..
längtarenmassa
Stammis

BF: 120930
Bor: Blekinge

FöregåendeNästa

< Återgå till BF - September

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm